Hej
Hoppas jag placerar tråden i rätt del.
Vi har ett hus från ca 1931 där vi måste renovera gamla badrum som har plastmatta, vi har pratat med företag som säger att kakel och klinker blir bäst och det ska gå bra med avseende på vikten.
Men jag kan inte låta bli att vara lite nojjig över vikten och att bjälkarna klara det, inser att jag borde frågat tidigare i skedet men bättre sent än aldrig.
Badrummet som renoveras, ca 5kvm
Våningen under, med ungefärlig position av badrumet samt spännvid(?)/längd på rummet under.
De har börjat reglat, men ser ut att vara 60cm mellan de gamla bjälkarna.
Hoppas jag placerar tråden i rätt del.
Vi har ett hus från ca 1931 där vi måste renovera gamla badrum som har plastmatta, vi har pratat med företag som säger att kakel och klinker blir bäst och det ska gå bra med avseende på vikten.
Men jag kan inte låta bli att vara lite nojjig över vikten och att bjälkarna klara det, inser att jag borde frågat tidigare i skedet men bättre sent än aldrig.
Badrummet som renoveras, ca 5kvm

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våningen under, med ungefärlig position av badrumet samt spännvid(?)/längd på rummet under.

Logga in
Skapa konto
De har börjat reglat, men ser ut att vara 60cm mellan de gamla bjälkarna.

Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 335 inlägg
Jag antar att bjälklaget vilar på rejäla plankväggar? Vi har precis samma planlösning från 1938 och både det tidigare badrummet från 09 och det ny från i år har haft klinker på flytspacklad sula med två lager golvspån utan att svikta.
Klicka här för att svara