Inga som helst problem att ta sig in till själva kvarnen. Classe och ByggaHus levererar!

Förutom att de sexkantiga skruvarna satt stenhårt, och de med tre strålar knappt alls. Uppenbarligen två kineser som hade olika moment i monteringen. Interiör av en kvarn med synliga kugghjul och sexkantiga skruvar, viss rost och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men inget som var i vägen. Och den vägrar fortfarande att köra framåt. Men bakåt går bra.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hittade en Makita-kvarn idag hos den röde tüsken, som verkar vara originalet till min kineskopia från Biltema.

Inga sura miner hör, utan det blir nog inköp av japansk kvalitet!

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Jag säger kolla reläet. Min gick också bara baklänges.

• Gilla
Byggfuskarn
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Jag säger kolla reläet. Min gick också bara baklänges.
Låter rimligt. Men var sitter det, hur kommer jag in till relät, och vad kan jag göra där?

Tycker mig se en av skruvarna som håller ihop den blå överdelen med den svarta botten till vänster i bilden.
Jag fick plocka dän den ifrån stativet för att komma åt att lossa skruvarna.

• Gilla
Byggfuskarn
  • Laddar…
ClasseClas
Botten av en OBH Nordica brödrost med skruvar och elanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är skruvarna till min OBH Nordica brödrost. Det ser ut som de skruvar som används/användes till Happy Meal-leksaker. Kanske gjorda i samma fabrik?

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Inte f-n kunde jag få isär maskinen. Någon som lyckats med Biltemas kompostkvarn? Men för mig verkar det som att den är tänkt att vara av engångsmodell.

Ser ut att kunna vara samma modell jag har, har du kollat så att brytarna i manöverboxen inte har fastnat i ett läge? På min kan av/på-knappen glida förbi så att den inte går att starta...

13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut att kunna vara samma modell jag har, har du kollat så att brytarna i manöverboxen inte har fastnat i ett läge? På min kan av/på-knappen glida förbi så att den inte går att starta...
Nej, elen från knapparna funkar. Maskinen ger ifrån sig ett eftertänksamt hummande när jag kör framåt.

Hmm, får fundera på om jag kommer på nått annat.

På min likartade variant av modellen parkside (Lidl) så händer samma sak ibland. Då löser det sig med att man backar bak valsen, skruvar av plasten vid on-off-knappen och där finns en lite röd/svart säkringsknapp man kan trycka in. Sen brukar den gå igång igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.