Klumpmeistro Klumpmeistro skrev:
Exakt den tuben jag köpte, räckte gott och väl. Snabb leverans var det med. ☺️
Tack för ditt svar Då kör vi på den:)

AnnaLBL AnnaLBL skrev:
[bild]
Har en exakt likadan spis som detta precis inträffat på. Gick det att lösa? Med vänlig hälsning, Micke

Om jag minns rätt fungerade det ett tag men sen släppte det igen och det slutade med att vi köpte en ny 😊 Men testa det först. Tror någon här hade gjort detta innan och det hade gått bättre..

robbanan robbanan skrev:
Gammal tråd, men tänkte att jag kan dela med mig av bilder/instruktioner över hur jag gjorde på en likadan spis igår, kanske hjälper det någon i framtiden.

Precis som för trådskaparen så har även denna släppt i bakkant. Jag skruvade loss de fyra T-20 skruvarna som håller ramen och lyckades då lyfta plåtramen så pass att jag kunde lirka loss silikonet mellan ram och glashäll i framkant. Från ovansidan lirkade jag isär silikonet med en spackelspade. När det tillslut släppte så gjorde jag rent kontaktytorna på häll och ram med T-röd, sen på med värmebeständig silikon (tipsades om högre upp) och på med hällen, sen ett gäng fyllda grytor för tryck under ett dygn så silikonet härdar ordentligt.
var lite orolig att det inte skulle fungera att låta befintlig silikon sitta kvar på hällen, men so far so good.
Uppstått samma skit med min spis. Dock en Siemens. Men du drog på ny silikon men behöll tätningen/Silikonet som satt på spisen? Ser ut som det. Men dubbelkollar bara,

S SatsumaSatsuma skrev:
Uppstått samma skit med min spis. Dock en Siemens. Men du drog på ny silikon men behöll tätningen/Silikonet som satt på spisen? Ser ut som det. Men dubbelkollar bara,
Hej!
Ja precis, jag lät den befintliga tätningen mellan sitts kvar, men gjorde rent ordentligt. Fungerade fint 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.