9 456 läst ·
34 svar
9k läst
34 svar
Keostugan i konkurs??
Jag sa ni är alldeles gör oseriösa att göra affärer med då det inte går att komma i kontakt med er på flera månader, hans svar var bara: ”då vet vi”. Troligen har fler uttryckt sitt missnöje så han valde inte ens att dementera utan la på.
De bytte namn till Njutångerstugan. Och sen till Attefallshus Hudiksvall.
Jag läste inte på innan och beställde en friggebod av denne herre. Bokade hemleverans och han svarade så bra på alla frågor så. Sen hörde jag inget av honom. Ringde upp igen. Då hade han ”fått telefonnumret fel”. Jaja. Sånt händer ju. Leveransdagen kom. Tiden för ankomst kom och gick. Inget svar i telefon. 2 timmar senare kommer ett kort sms ”strulig morgon. Är på väg”. När tiden kommit och gått med marginal även för den nya tiden. 4 sms och några telefonsamtalsförsök så svarar han. ”Ääääh ja sitte å äte” ”jaha. Men du är på väg? När är du här då? 2 timmar” ”ja nått sånt”. Bra. 2 timmar går. 4 timmar går. Inget svar. 6 timmar går. Räknade till +30 försök till samtal. Flera sms. Inget. Till sist hotar jag att fakturera för förlorad arbetstid i min musikstudio som jag inte kunnat boka klienter i pga detta. DÅ ringer han och försöker spela oförstående och nonchalant. 22:30 på kvällen. 11,5 timmar efter utlovad leveranstid... ”punktering” skyller han på. Men då är han märkbart berusad och sluddrar på orden. Förnekar det inte ens när jag påpekar det. ”Ja då får väl nån annan stugan då” är hans enda kommentar...
Där tar den historian slut. Dra era egna slutsatser om vad skulder och konkurs beror på.
Jag läste inte på innan och beställde en friggebod av denne herre. Bokade hemleverans och han svarade så bra på alla frågor så. Sen hörde jag inget av honom. Ringde upp igen. Då hade han ”fått telefonnumret fel”. Jaja. Sånt händer ju. Leveransdagen kom. Tiden för ankomst kom och gick. Inget svar i telefon. 2 timmar senare kommer ett kort sms ”strulig morgon. Är på väg”. När tiden kommit och gått med marginal även för den nya tiden. 4 sms och några telefonsamtalsförsök så svarar han. ”Ääääh ja sitte å äte” ”jaha. Men du är på väg? När är du här då? 2 timmar” ”ja nått sånt”. Bra. 2 timmar går. 4 timmar går. Inget svar. 6 timmar går. Räknade till +30 försök till samtal. Flera sms. Inget. Till sist hotar jag att fakturera för förlorad arbetstid i min musikstudio som jag inte kunnat boka klienter i pga detta. DÅ ringer han och försöker spela oförstående och nonchalant. 22:30 på kvällen. 11,5 timmar efter utlovad leveranstid... ”punktering” skyller han på. Men då är han märkbart berusad och sluddrar på orden. Förnekar det inte ens när jag påpekar det. ”Ja då får väl nån annan stugan då” är hans enda kommentar...
Där tar den historian slut. Dra era egna slutsatser om vad skulder och konkurs beror på.
Klicka här för att svara
