9 456 läst ·
34 svar
9k läst
34 svar
Keostugan i konkurs??
Ja då skulle jag nog...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Det borde finnas årsredovisning för 2018-02 på allabolag.se och liknande sajter. Sen årsredovisning (borde varit inlämnad senast i oktober om jag räknar rätt) och går inte att få tag på... TS bör nog närmast vara glad att ha sluppit undan affärer med ett potentiellt konkursbo med blotta förskräckelsen.
Har nån erfarenhet av ett företag som heter "Trähuset" och stuga Paulina 30m2? Den ser ut som mitt bygglov.
Kommer den som byggsats eller färdiga sektioner? Huset ska ut till en ö och det går fraktfärja.
https://www.bygghemma.se/tradgard-o...r/smahus/stuga-trahuset-paulina-30-1/p-239176
Kommer den som byggsats eller färdiga sektioner? Huset ska ut till en ö och det går fraktfärja.
https://www.bygghemma.se/tradgard-o...r/smahus/stuga-trahuset-paulina-30-1/p-239176
”BESKRIVNING
Boden levereras i färdiga block (16 st) med lös ytterpanel. Tak, golvbrädor, takbjälkar och bjälklag är kapade i färdiga längder. Vindskivor, knutar och övriga detaljer är färdiga för montering.
Samtliga block och detaljer är numrerade.
Dörrhandtag och låscylinder ingår ej. Takpapp och spik ingår ej.”
http://www.trastugor.com/products/paulina30.asp
Boden levereras i färdiga block (16 st) med lös ytterpanel. Tak, golvbrädor, takbjälkar och bjälklag är kapade i färdiga längder. Vindskivor, knutar och övriga detaljer är färdiga för montering.
Samtliga block och detaljer är numrerade.
Dörrhandtag och låscylinder ingår ej. Takpapp och spik ingår ej.”
http://www.trastugor.com/products/paulina30.asp
Följdfråga ang Keostugan. Gjorde de en vinst på 176k år 2017? Är detta vinst efter löner och skatt? Kan ägaren ha en månadslön på typ 200k/månad så är de ju bra men om han har en månadslön som ägare på typ 20k så är ju den vinsten kass?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Ja, just så. Huruvida ägaren tagit ut någon lön går dock inte att se. Det är bara större bolag som måste redovisa ersättning till ledningen.
Det stora problemet är dock att siffrorna är 22 månader gamla. Borde finnas motsvarande uppställning från 2018.
Det stora problemet är dock att siffrorna är 22 månader gamla. Borde finnas motsvarande uppställning från 2018.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
En normal ägarlön i ett sånt här företag understiger normalt 40 tkr/månad. Det är förmånligare skattemässigt att ta ut vinst jämfört med hög lön.