Hej!

Såg en annons på facebook för något som heter kedjebrev.nu. Ska tydligen vara som knivbrev fast för motorsågskedjor. Någon som har provat? Och hur bra blir det?

• Orange paket från Kedjebrev.nu med text "MAIL ORDER" och streckkod, del av annons på Facebook.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anonser på facebook är väl per definition bedrägeri, eller i bästa fall oskäligt dyrt?

Du har inte prövat tolkar jag det som?

Att man vill få slipat finare köksknivar kan jag ha viss förståelse för. Men att få en motorsågskedja riktigt vass är inget svårt alls så det får vara i stort sett gratis om det ska vara intressant.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Jag som aldrig bemödat mig med att få in tekniken för att slipa kedjor borde kanske vara i målgruppen. Fast då behöver priset vara rätt lågt, då mina kedjor kostar 150 spänn styck. Inte lika priskänsligt för köksknivarna för det femdubbla.

Edit. Nu har jag kollat vad det kostar och det är inget för mig. Första kedjan kostar 150 plus returfrakten på 26 spänn per kedja om jag skickar tre i taget. Efter det blir det 99 plus returfrakt på 26 kr per kedja. Så tjänsten kräver dyrare kedjor än till min lilla såg. De som kör med större sågar har nog i större utsträckning lärt sig att slipa.

Så - njae, inga aktier i det företaget för mig. Lite synd för visst hade det varit en trevlig tjänst om det gick att få det för rätt pris.

Köp dig en sågkedjeslipmaskin istället från Jula eller liknande. Kostar runt en femhundring. Köp på dig några extra kedjor också.
Personligen föredrar jag att skifta kedja när de blir slöa än att försöka vässa dem med fil (jag suger på det) Mycket bekvämare att sitta hemma och vässa dem med maskin.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.