P
Maskintok skrev:
Men även här så är det någon sort status på det ekologiska...
Det är väl ungefär som att ha dyra kläder eller en fin bil. Man vill visa upp att man har gott om pengar.

P
P pmd skrev:
Kan du förklara vad det har med tamkatters massakrer på småfåglar att göra?
"Problemet är ju att katterna inte äter fåglarna de dödar."
Samma sak..

P
P pmd skrev:
Det är väl ungefär som att ha dyra kläder eller en fin bil. Man vill visa upp att man har gott om pengar.
just det ja...
snorkfröken med en hjärna som sniff...

P
Maskintok skrev:
Ja varför?
kanske för att det inte är för mig normalt.
jag finner ingen anledning till detta.
Det finns mycket jag inte finner någon anledning till, men jag låter det inte förpesta min tillvaro eftersom jag helt enkelt låter bli att lyssna på sådant.
Jag blir inte direkt glad över att se eller höra om detta.. För jag tycker det är löja..
Lösningen är mycket enkel.

P
skoge skoge skrev:
jag stör mig mest på att de tror att vi räddar klimatet genom att inte äta kött...om köttet inte vore bra så hade väl evolutionen sett till att vi inte börjat äta kött
Finns säkert något som man måste tillsätta som kött har naturligt..

P
P pmd skrev:
Det finns mycket jag inte finner någon anledning till, men jag låter det inte förpesta min tillvaro eftersom jag helt enkelt låter bli att lyssna på sådant.

Lösningen är mycket enkel.
Jo för dig ja.. Inte för mig..

P
Maskintok skrev:
mer eller mindre.
För säger jag upp kanalerna så har jag de statliga kanalerna kvar och jag betalar även för dem..
Ja, och jag hävdade inget annat. Säg upp det du betalar på faktura (och som du tydligen ogillar nästan lika mycket som statsteve) så slipper du få tvångstankar om att du måsta lyssna på det och du sparar en slant.
Men jag ska alltså vara utan radion på jobbet med?
Ska och ska. Det är väl upp till dig? Om du stänger av radion så är du utan medan den är avstängd.
Jag tvingas lyssna på detta...
Nej, ingen tvingar dig. Du tvingar dig själv.

P
skoge skoge skrev:
lite lustigt är det...det är inte bra för klimatet med kött,transporterna på den importerade maten är väl bättre vad jag förstår då..
Var har du hittat siffror som stöder det?

(Vad som händer i Sverige påverkar f.ö. klimatet ytterst lite. Det måste man hålla i minnet när man läser om klimatförändringen och åtgärder mot den).

P
P pmd skrev:
Ja, och jag hävdade inget annat. Säg upp det du betalar på faktura (och som du tydligen ogillar nästan lika mycket som statsteve) så slipper du få tvångstankar om att du måsta lyssna på det och du sparar en slant.

Ska och ska. Det är väl upp till dig? Om du stänger av radion så är du utan medan den är avstängd.

Nej, ingen tvingar dig. Du tvingar dig själv.
Jo jo.. just det ja.. den som inte finner saker som dessa normala ska tystas..
Jag lyssnar på radio och kommer fortsätta speciellt när staten tar betalt för skiten..

Jag undviker p3 och andra kanaler.. det är inte bara veganer man blir trött av..
De bönder som hotas till livet.. det är väl av köttätare som de hotas eller?
eller den andelen av veganer som är medlemmar i skydda skogen... Inte så liten den du..

P pmd skrev:
Var har du hittat siffror som stöder det?

(Vad som händer i Sverige påverkar f.ö. klimatet ytterst lite. Det måste man hålla i minnet när man läser om klimatförändringen och åtgärder mot den).
rent logiskt tänkande...

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
De flesta ekologiska bönder kör på HVO100
Har man minskat mängden palmolja som går åt vid framställning av HVO100? För några år sen var restprodukten från palmoljetillverkning en viktig ingrediens i HVO100.

P
P pmd skrev:
Har man minskat mängden palmolja som går åt vid framställning av HVO100? För några år sen var restprodukten från palmoljetillverkning en viktig ingrediens i HVO100.
inte en aning.
Men man framhöll ju att HVO100 var Klimat neutralt.. det var tydligen inte det när man började kolla... Men bättre än vanlig diesel iallafall

Maskintok skrev:
inte en aning.
Men man framhöll ju att HVO100 var Klimat neutralt.. det var tydligen inte det när man började kolla... Men bättre än vanlig diesel iallafall
https://sverigesradio.se/artikel/6825732

verkar som det är slaktavfall HVO100 görs på

• Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
rent logiskt tänkande...
apropå logiskt tänkande...

Vart får vissa det ifrån att man ska bara sluta mjölka kossorna?
Har man så dålig koll på vad som sker då?

En mjölkkor måste tömma sina ljuver annars får de mjölkstockning och får feber.
feber är mycket farligt för kossor och de dör inom bara några timmar oftast om inte behandling sätts in.

Så nästa gång man säger till mig att man ska sluta mjölka kossorna... Var beredd på att jag blir förbannad..

P
skoge skoge skrev:
[länk]

verkar som det är slaktavfall HVO100 görs på
Det ska ju vara ännu sämre för miljön...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.