17 168 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
Det finns mycket jag inte finner någon anledning till, men jag låter det inte förpesta min tillvaro eftersom jag helt enkelt låter bli att lyssna på sådant.Maskintok skrev:
Lösningen är mycket enkel.
Ja, och jag hävdade inget annat. Säg upp det du betalar på faktura (och som du tydligen ogillar nästan lika mycket som statsteve) så slipper du få tvångstankar om att du måsta lyssna på det och du sparar en slant.Maskintok skrev:
Ska och ska. Det är väl upp till dig? Om du stänger av radion så är du utan medan den är avstängd.
Nej, ingen tvingar dig. Du tvingar dig själv.
Var har du hittat siffror som stöder det?skoge skrev:
(Vad som händer i Sverige påverkar f.ö. klimatet ytterst lite. Det måste man hålla i minnet när man läser om klimatförändringen och åtgärder mot den).
Jo jo.. just det ja.. den som inte finner saker som dessa normala ska tystas..P pmd skrev:Ja, och jag hävdade inget annat. Säg upp det du betalar på faktura (och som du tydligen ogillar nästan lika mycket som statsteve) så slipper du få tvångstankar om att du måsta lyssna på det och du sparar en slant.
Ska och ska. Det är väl upp till dig? Om du stänger av radion så är du utan medan den är avstängd.
Nej, ingen tvingar dig. Du tvingar dig själv.
Jag lyssnar på radio och kommer fortsätta speciellt när staten tar betalt för skiten..
Jag undviker p3 och andra kanaler.. det är inte bara veganer man blir trött av..
De bönder som hotas till livet.. det är väl av köttätare som de hotas eller?
eller den andelen av veganer som är medlemmar i skydda skogen... Inte så liten den du..
inte en aning.P pmd skrev:
Men man framhöll ju att HVO100 var Klimat neutralt.. det var tydligen inte det när man började kolla... Men bättre än vanlig diesel iallafall
https://sverigesradio.se/artikel/6825732Maskintok skrev:
verkar som det är slaktavfall HVO100 görs på
apropå logiskt tänkande...skoge skrev:
Vart får vissa det ifrån att man ska bara sluta mjölka kossorna?
Har man så dålig koll på vad som sker då?
En mjölkkor måste tömma sina ljuver annars får de mjölkstockning och får feber.
feber är mycket farligt för kossor och de dör inom bara några timmar oftast om inte behandling sätts in.
Så nästa gång man säger till mig att man ska sluta mjölka kossorna... Var beredd på att jag blir förbannad..