Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Som icke kattägare är jag uppenbarligen en "omgivningshatare" som inte bör bo i ett tätbebyggt område. Och eftersom jag inte vill ha katter på tomten hatar jag visst även barn som leker och stojar m.m.

Ni som har katter bör kanske stanna upp och tänka i 2 sekunder. Skall jag som icke kattägare behöva lägga ut massvis med pengar för att slippa ERAN katt? Är det rätt tycker ni? Jag har inte köpt en katt, det är NI som har gjort det. Alltså är det ERAT ansvar. Om det är en olägenhet för en granne bör NI se till att problemet löses och om det innebär investeringar i visst material så skall NI stå för kostanden eftersom det är ERAN katt. Problematiken i detta är att de flesta kattägare slår ifrån sig detta med ursäkter och en vägran att inse att alla inte vill ha katt oavsett vilken anledning vi har.

Är det så svårt att visa sina grannar den respekten att man tar ansvar för SINA djur?

Föresten så älskar jag när det är liv och rörelse i området även när barn stojar. Detta trots att jag uppenbarligen är en s.k. "omgivningshatare". För det är man när man inte vill ha katt på sin tomt.

Gilgo skrev:
Som icke kattägare är jag uppenbarligen en "omgivningshatare" som inte bör bo i ett tätbebyggt område. Och eftersom jag inte vill ha katter på tomten hatar jag visst även barn som leker och stojar m.m.
Nu börjar vi närma oss kärnan...

När vi bor intill varandra så finns det dussintals saker som man irriterar sig på, den ene irriterar sig på vissa saker, den andre på helt andra.

Katter, hundar, fågelskit, barn, felparkerade bilar, grill-os, högljudda grannar och vad allt det kan vara. Ofta kan man nog tänka sig att de som kräver hänsyn i vissa avseenden inte tänker på att själv visa hänsyn i andra avseenden.

Klom skrev:
När jag hade problem med katter på tomten ringde jag kommunjägaren och fick låna en fälla av honom. Fångade katten och spolade vatten på kräket när den satt i fällan och släppte sedan ut den. Tänkte att nu har den väl lärt sig var man inte ska skita. Nästa dag satt den i fällan igen! Då blev det ajöss.
Mitt tips: fixa en fälla och gör dig av med problemet en gång för alla.
Det var väl sånt vi INTE fick uppmana till här va???:mad:

Djurplågare/mördare skulle prova sitta själv i kommunjägarns fälla ett tag för att sedan bli ihjälbankade.
Spola vatten är en sak, men inte "Ajöss".

edit: såg att det var en till inläggare som skulle smaka på buren ett tag...

Hoppas den där lagen blir omarbetad snart - som det är nu så har ju kattägare
inget ansvar för det djur de införskaffat. Det ska väl inte djuren behöva lida för??? Eller??? Klom & Micke_vb???

Finns andra sätt att slippa ha dom på tomten...

Och ja, jag är kattälskare - dvs mina egna INOMHUSKATTER...
Och ja, jag är katt"hatare" - dvs grannarnas katter, men dom kommer ju inte hit längre...

Och fy f------n vad jag hatar grannens björkj-vel... (faktiskt)
Och den andra grannens skällande hund, som aldrig lägger av...
Och dom som använder vår gata som genomfartsled och håller 50-60km/h i villakvarter...
Och grannen bortanför grannen, som spelar musik hela kvällen...
Och gubben på andra gatan, som sågar bränne på en söndag...

Ja, ni fattar va???

Som sagt innan: snacka med grannen om saken, ge dom era synpunkter.
Ni träffas väl nån gång på gatan eller snackar över häcken?
Eller är de grannar som barrikaderat sig bak flermetershöga stängsel med eltråd, mm?

//Daniel

Nu anser jag att vi inte kommer längre i den här diskussionen och stänger därför tråden.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.