42 269 läst ·
63 svar
42k läst
63 svar
Katt som skiter i vår trädgård...
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja det är väl precis vad många hundägare ungefär gör, mest hela tiden.Gilgo skrev:
Bara för 5 minuter sen åsåg jag en hundägare, med 3 vovvar i släptåg, helt ogenerat låta sina hundar lägga av jättekorvar precis i kanten av gångbanan, där mina barn (och många många andras) färdas förbi dagligen.
Det finns lika många idioter bland hundägarna.
Men enklast vore kanske ifall vi lät skjuta av alla sällskapsdjur, då kan ingen störa sig på nåt mer, och vi får ett jätteharmoniskt samhälle.
HeHe,
underbart med en till Katt-tråd.
som utspelar sig på samma sätt, kattälskare som inte har nån förståelse för grannarna som i sin tur inte vill ha katter i utemöblerna, på altanen eller i barnens sandlådor.
Lite tips om att spruta vatten på katten, jo tjenare det hjälper föga har provat det i flera år.
Det lustiga var att den grannen som "alltid" hade sin katt inne om nätterna, och som vars Katt alltid gjorde sina behov hemma i sin låda, och som sedan flyttade. Tog med sig även de största problemen när han flyttade
Det var en riktig grin-k.. till granne men det är en annan historia. hela området jublade iaf när vi såg deras annons på Hemnet
Tyvärr så flyttade de inte så lång så katten bodde kvar hos oss ytterligare ett år
men nu har den nog fattat att den oxå har flyttat. eller oxå beror det på maten som några andra grannar så vänligt matade den med
underbart med en till Katt-tråd.
som utspelar sig på samma sätt, kattälskare som inte har nån förståelse för grannarna som i sin tur inte vill ha katter i utemöblerna, på altanen eller i barnens sandlådor.
Lite tips om att spruta vatten på katten, jo tjenare det hjälper föga har provat det i flera år.
Det lustiga var att den grannen som "alltid" hade sin katt inne om nätterna, och som vars Katt alltid gjorde sina behov hemma i sin låda, och som sedan flyttade. Tog med sig även de största problemen när han flyttade
Det var en riktig grin-k.. till granne men det är en annan historia. hela området jublade iaf när vi såg deras annons på Hemnet
Tyvärr så flyttade de inte så lång så katten bodde kvar hos oss ytterligare ett år
Håller med Mikael_L, det finns idioter bland BÅDE katt- och hundägare.
Har en större vändzon på ena sidan av min trädgård, såg för några veckor sedan att en STOR och då menar jag en STOr hund som hade laddat ur sig, MITT PÅ VÄGEN!! Inte i kanten, utan mitt på asfalten, helt otroligt...
Då börjar man undra, vad en sådan ägare tänker med...
Sedan vill jag betona att det INTE är djurens fel, varken katter eller hundar.
Min åsikt är att dom lever enligt sina instinkter, personligen tycker jag att det är ägarna som ska lära sigatt visa hänsyn till grannar etc.
Vill också påpeka att man INTE ska ge tips i denna tråd, på "spetsad mat", dränka katten eller liknande, detta är djurplågeri!
Återigen det är inte kattens fel, det är i min värld ägaren.
Även jag skulle vilja ha tips på sätt att få bort katten från min tomt. Inte spruta vatten, det tror jag inte på. Det måste finnas andra sätt, som INTE skadar katten, utan få den att bryta sitt mönster, och gå någon annanstans.
Har en större vändzon på ena sidan av min trädgård, såg för några veckor sedan att en STOR och då menar jag en STOr hund som hade laddat ur sig, MITT PÅ VÄGEN!! Inte i kanten, utan mitt på asfalten, helt otroligt...
Min åsikt är att dom lever enligt sina instinkter, personligen tycker jag att det är ägarna som ska lära sigatt visa hänsyn till grannar etc.
Vill också påpeka att man INTE ska ge tips i denna tråd, på "spetsad mat", dränka katten eller liknande, detta är djurplågeri!
Även jag skulle vilja ha tips på sätt att få bort katten från min tomt. Inte spruta vatten, det tror jag inte på. Det måste finnas andra sätt, som INTE skadar katten, utan få den att bryta sitt mönster, och gå någon annanstans.
Självklart finns det en hel del hundägare som inte tar sitt ansvar, inget snack om den saken. Men dom skiter inte i barnens sandlåda på ens egna tomt och kissar ner dynorna i utemöblerna åtminstone.
Skulle ändå grannens hund skita på min tomt utan att dom tar det ansvaret så är det lika illa som om grannens katt gör det.
Givetvis är det aldrig djurets fel, det är ägarens fel och det är där skon klämmer. Varför skall det vara så förbannat dj*vla svårt som kattägare att respektera sina grannars tomt och ta ansvar för sina djur? Det är bara ursäkter hit och dit.
Skulle ändå grannens hund skita på min tomt utan att dom tar det ansvaret så är det lika illa som om grannens katt gör det.
Givetvis är det aldrig djurets fel, det är ägarens fel och det är där skon klämmer. Varför skall det vara så förbannat dj*vla svårt som kattägare att respektera sina grannars tomt och ta ansvar för sina djur? Det är bara ursäkter hit och dit.
Skaffa dig en stor hankatt..... den håller dem andra bortanaresjo skrev:Håller med Mikael_L, det finns idioter bland BÅDE katt- och hundägare.
Skräm bort vildsvinen från Din trädgård med Rådjurs-och Vildsvinsskrämman!Hobbe1979 skrev:
Har de ingen för varg? Vi hade varg utanför huset häromdagen.
Annars får man hoppas att den inte reagerar för svaga signaler som flugor o mygg... (Vi hade ett larm som läste av trafiken på gatan utanför, inte helt lyckat att ha den att täcka ett fönster uppenbarligen).
Jag har alltid undrat hur man tänker när man skaffar en katt i tätbebyggt område för att sedan bara släppa ut den?
Totalt likgiltig med de problem som detta kan medföra grannarna.
Inte nog med skit, kanske vissa personer är hyperallergiska.
Skall de då inte kunna ha utemöbler pga att eran katt springer och lägger sig i dessa?
Ponera att någon granne har utekanin som deras barn rastar i koppel i deras trädgård. Hur tror ni att en 5-åring skall kunna freada sin kanin när eran katt sätter på jaktinstinkten?
Nä, ni som skaffar katt och bara släpper ut den för att göra som den vill på andras tomter tänker bara på er själva och struntar totalt i omgivning och grannar.
Mycket dålig stil.
Jag vet hur jag fick bort oönskade katter från våran tomt men tyvärr kan/får jag inte skriva här hur jag gjorde.
Totalt likgiltig med de problem som detta kan medföra grannarna.
Inte nog med skit, kanske vissa personer är hyperallergiska.
Skall de då inte kunna ha utemöbler pga att eran katt springer och lägger sig i dessa?
Ponera att någon granne har utekanin som deras barn rastar i koppel i deras trädgård. Hur tror ni att en 5-åring skall kunna freada sin kanin när eran katt sätter på jaktinstinkten?
Nä, ni som skaffar katt och bara släpper ut den för att göra som den vill på andras tomter tänker bara på er själva och struntar totalt i omgivning och grannar.
Mycket dålig stil.
Jag vet hur jag fick bort oönskade katter från våran tomt men tyvärr kan/får jag inte skriva här hur jag gjorde.
Värre är att de små rara husdjuren repar bilar för att sitta varmt på motorhuven eftersom ägarna inte släpper in dem. Sedan är det näst intill omöjligt att bevisa vilken katt som är skyldig utan filmbevis. Jag har hört från grannar som råkat ut för detta att de fått ett "bevisa det" som svar från ägaren till odjuret!
Själv har jag fått nytvättade bilar nedsmutsade och vattenslangen fungerar bara första gången sen sticker de innan den börjar spruta.
Själv har jag fått nytvättade bilar nedsmutsade och vattenslangen fungerar bara första gången sen sticker de innan den börjar spruta.
Hehe... Åsså "gnäller" ni över kattbesök...shieldfire skrev:
Nä allvarligt... Jag passade på grannens katter när vi flyttat hit.
Efter ett antal duschar med vatten i slang, hink och vattengevär (pumpmodell) lärde dom sig att "8:ans revir" ska man inte gå in på = min tomt.
Den mest tröga av dom, grannens gula katt, kopplade efter att ha fått en halv kopp ljummet kaffe mitt i plytet.
Har kollat dom på avstånd och dom kan gå över gatan rakt mot vår tomt, för att sedan vika av och fortsätta över grannens tomt i stället = säker mark (när deras schäfer inte är ute).
Funkat i flera år nu...
Som motsats till detta kan jag berätta att vi har 6 (sex) katter själva, som jag tycker väldigt bra om. Samtliga innekatter med två rastgårdar i trädgården som dom kan knalla ut i från huset när dom vill.
Som ägare anser jag att man har ett visst ansvar för sin katt, när man bor i tättbebyggt område.
På landet fyller katten en funktion, men i ett villakvarter bör det inte finnas så många råttor, möss eller andra skadedjur.
Har du problem med grannkatten, så ta ett snack med grannen.
Dom flesta borde ha förståelse för att du inte vill ha deras katt på ständigt besök.
//Daniel