Hej! :)

Har nu förstått, efter mycket trasslande och letande att GVK (om man nu väljer att bygga efter deras rekommendationer) godkänner den traditionella kartongbeklädda gipsskivan även i våtzon 1. Men detta gäller endast om tillverkaren tillhandahåller ett system som tillåter detta. Jag har letat mig blå efter tillverkare som godkänner just detta men hittar _ingen_ ! Provar här att se ifall någon känner till ett sådant system?
Jag är inte intresserad av kartonggipsets vara eller icke vara i våtzon 1, utan vill bara höra om någon känner till nåt sånt system?

Hoppas någon kan hjälpa till :D

Har för mig att illigo är godkänd för kartonggips

Svetsade underlagsmattor från Tarkett/Forbo och Armstrong är ju godkända, men då gör du inte jobbet själv.

Ja tror att alla tätskiktstillverkare godkänner att man sätter folie på kartonggips, det är för tätskiktstilverkaren ingen större skillnad på kartong/våtrumsskiva.
Skillnaden är om den är sugande eller inte, ickesugande skivor då "kan" man inte använda torkande folielimmer utan då måste det vara härdande.

Bestäm dig för ett tätskiktssystem och ring sedan deras tekniska support och hör vad dom har att säga, godkänner dom det inte så ring till en annan och kolla.

Kan vara så att jag fått det här om bakfoten, så kolla upp fakta innan du köper hem material!

LIP går inte eftersom de kräver uttryckligen att man följer BKR.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.