1 442 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Karmskruv källarfönster
Medlem
· kronobergs
· 11 inlägg
Hej!
Har köpt nya träfönster som ska fästas i betongsockeln. Hålen för karmhylsan är endast 10mm djupa, har bara hittat karmskruv med strax under 30mm hylsa.
Finns det passande skruv eller ska jag borra hålen djupare?
Mvh Jim
Har köpt nya träfönster som ska fästas i betongsockeln. Hålen för karmhylsan är endast 10mm djupa, har bara hittat karmskruv med strax under 30mm hylsa.
Finns det passande skruv eller ska jag borra hålen djupare?
Mvh Jim
Produkter som diskuteras: "Karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Medlem
· kronobergs
· 11 inlägg
Är det sån man skruvar från karmens utsida och sedan kör en skruv från insidan när fönstret sitter i? Kollat på sånna och de verkar smidiga.vojma skrev:
Japp, såna är det, karmhylsa is dah shit, dra dom bara inte i botten när du skruvar i dom då får du inte loss dom sen, eller rättare sagt hylsans insex blir rundad och du får borra ur dom utifrån efter att du plockat ur fönstret igen. Jag vet, lät en kompis dra i ett par stycken, det var inte så kul.
Sen finns det skruv till dom, betongskruv, lättbetongsskruv och träskruv beroende på vad du ska fästa i, jäkligt smidigt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden