Nyligen köpt en soffa, som behöver tvättas, och bilen likaså, så jag är inne på att köpa mig en maskin för just detta.
Har snöat in mig på, av olika anledningar på en Kärcher, men står i valet o kvalet mellan en 5100 SE, eller 4002 SE.
Kan liksom inte hitta någon bra jämförelse så jag kastar ut en fråga här, om någon här använder dessa? För och nackdelar.
Vilka tillbehör som ingår t.ex. Verkar vara olika...
Skall användas primärt hemma för möbler och bilens inredning.
Har snöat in mig på, av olika anledningar på en Kärcher, men står i valet o kvalet mellan en 5100 SE, eller 4002 SE.
Kan liksom inte hitta någon bra jämförelse så jag kastar ut en fråga här, om någon här använder dessa? För och nackdelar.
Vilka tillbehör som ingår t.ex. Verkar vara olika...
Skall användas primärt hemma för möbler och bilens inredning.
Kollar man specerna så är det lika. Kollade med Kärcher på eftermiddagen och enligt dem så skiljer det rent tekniskt inget på dessa två, utan mer design, utförande och tillbehör, och vem som säljer dessa.
4002 är storsäljare tydligen.
Beställde en 4002, så vi får se vad den levererar.
Puzin läste jag om, men den var lite dyr för min plånbok.
Återkommer med recension.
4002 är storsäljare tydligen.
Beställde en 4002, så vi får se vad den levererar.
Puzin läste jag om, men den var lite dyr för min plånbok.
Återkommer med recension.
Jaha, då fick man hem den, och har provkört. Vart en Kärcher SE 4002.
Så det vart att tvätta bilens säten, och golv där jag kom åt.
Tyckte inte bilen var smutsig på det sättet. Hade tydligen fel...
Nu är den ren iaf.
Så det vart att tvätta bilens säten, och golv där jag kom åt.
Tyckte inte bilen var smutsig på det sättet. Hade tydligen fel...
Nu är den ren iaf.
Fick du med munstycket för bilen eller fick du köpa till det? Det var egentligen därför jag valde 4002 för det kom med där...C CM1234 skrev:
Ville egentligen ha 5100 för de separat hinkarna...
Aha, ok, jag förstod det som att just till bilen, 100mm brett ish, inte följde med, i den satsen. Det kom med i min.
Tror puzzi har lite starkare sugförmåga och aningen smidigare design för ren/smutsvatten. Dock (tror jag att)på flera av puzzi modellerna så kan man inte använda dem som grovdammsugare vilket man kan med 4002/5100
Sen finns det lite blandade kommentarer om alla deras modeller. Vissa skriver att 4002 sprider smutsigt vatten från motorn (osäker på hur det går till), o-ringarna på 4001/4002/5100 har en tendens att lossna vilket självklart gör att läckor händer, olika filter på modellerna (foam/flat filter)
Informationen hos kärcher tycker jag personligen är lite tunn när man jämför modellerna...
Sen finns det lite blandade kommentarer om alla deras modeller. Vissa skriver att 4002 sprider smutsigt vatten från motorn (osäker på hur det går till), o-ringarna på 4001/4002/5100 har en tendens att lossna vilket självklart gör att läckor händer, olika filter på modellerna (foam/flat filter)
Informationen hos kärcher tycker jag personligen är lite tunn när man jämför modellerna...
Klicka här för att svara