11 686 läst ·
18 svar
12k läst
18 svar
Kärcher K5 går ej att stänga av
T Tobbe G skrev:
Hej, nu har jag fått brytaren och monterat den. Fungerar perfekt!P Proffsamatör skrev:
I just found this on AliExpress:appelmx skrev:
308,25kr | 1Pcs for karcher carwash washer microswitch
https://a.aliexpress.com/_EvztVAA
Hoppas länken funkar. Finns många att välja på på Ali express som verkar var samma.
Här är en bild på min brytare med artikelnummer.
Mvh Tobbe
Jag skickade efter en ny brytare från AliExpress.
Bytt till nya brytaren idag och högtryckstvätten en Kärcher K5 funkar perfekt.
Enbart brytaren finns bara på AliExpress.
Troligen kan man köpa hela el brytaren med låda och allt från Kärcher reservdelar men blir betydligt dyrare.
Det är nog många sådan tvättar som hamnar på återvinningen i onödan.
Jag plockade isär min gamla brytare och kontakterna såg helt sönderbrända ut. Den slår på varje gång pumpen ska starta så inte konstigt den tar slut.
OBS när ni tar isär den vita lådan så var försiktiga då plasten är spröd och plastlåsen luriga. Jag klarade min men såg på nätet en del otur.
Tips. ta bilder på hur allt sitter innan ni plockar isär.
Numret på min brytare var 82.XX.08 och nya brytaren 82.XX.10 och de är samma. Kanske den nya lita kraftigare.
Bytt till nya brytaren idag och högtryckstvätten en Kärcher K5 funkar perfekt.
Enbart brytaren finns bara på AliExpress.
Troligen kan man köpa hela el brytaren med låda och allt från Kärcher reservdelar men blir betydligt dyrare.
Det är nog många sådan tvättar som hamnar på återvinningen i onödan.
Jag plockade isär min gamla brytare och kontakterna såg helt sönderbrända ut. Den slår på varje gång pumpen ska starta så inte konstigt den tar slut.
OBS när ni tar isär den vita lådan så var försiktiga då plasten är spröd och plastlåsen luriga. Jag klarade min men såg på nätet en del otur.
Tips. ta bilder på hur allt sitter innan ni plockar isär.
Numret på min brytare var 82.XX.08 och nya brytaren 82.XX.10 och de är samma. Kanske den nya lita kraftigare.
Klicka här för att svara