Köpte en Kärcher K5 för 3 år sedan som inte är använd mycket. Nu går det inte att stänga av högtryckstvätten med on/off vredet. Den stänger inte heller av pumpen när trycket är uppnått. Har kommit fram till att det är PCB som är trasigt efter lite mätningar då själva switchen till on/off vredet fungerar.
Är det någon som har råkat ut för samma sak och lyckats få tag på nytt kretskort eller reparerat? Enligt lokala servicefirman så finns det endast en komplett brytare inklusive kort för 1700.- att köpa.
Är det någon som har råkat ut för samma sak och lyckats få tag på nytt kretskort eller reparerat? Enligt lokala servicefirman så finns det endast en komplett brytare inklusive kort för 1700.- att köpa.
T Tobbe G skrev:Köpte en Kärcher K5 för 3 år sedan som inte är använd mycket. Nu går det inte att stänga av högtryckstvätten med on/off vredet. Den stänger inte heller av pumpen när trycket är uppnått. Har kommit fram till att det är PCB som är trasigt efter lite mätningar då själva switchen till on/off vredet fungerar.
Har exakt samma problem med min dock är min modellen enklare utan PCB.
Men du har med säkerhet samma peoblem som mig att det går för hög ström genom den röda strömbrytaren som även är tryckavstängningen.
Denna svetsar och då funkar varken strömvred eller tryckavstängning.
Jag letar efter ljus och lykta efter en ny brytare som heter 82.xx.10 T85 men den går fasen inte få tag på.
Borde inte kosta mycket och kärcher har den inte som reservdel utan man behöver köpa ny e.box och utan PCB kostar den ca 1000 spänn.
Det känns lagom onödigt att köpa när en brytare borde kosta en hundring och en ny tvätt 4500.
Någon som har en över ? ☺️
Samma fel på min K5, vredet stänger inte av. Knappt använd, stått inomhus på vintern och den är tre år gammal.T Tobbe G skrev:Köpte en Kärcher K5 för 3 år sedan som inte är använd mycket. Nu går det inte att stänga av högtryckstvätten med on/off vredet. Den stänger inte heller av pumpen när trycket är uppnått. Har kommit fram till att det är PCB som är trasigt efter lite mätningar då själva switchen till on/off vredet fungerar.
Hur kommer man in i maskinen, någon som har typ ”sprängskiss”?
Jag har fått tillbaka felet nu. Räknar med att få öppna den igen.M Mattias_Villa skrev:
Jag har ingen sprängskiss men om jag kommer ihåg rätt så får man ta bort slangtrumman och sedan den undre svarta delen med två skruv. Efter det då lossar främre kåpan om man släpper på skruvarna som sitter på baksidan.
Hittar du något fel så dela gärna med dig. 😊
Min har precis fått samma symtom! 🙈8 85magnus skrev:Har exakt samma problem med min dock är min modellen enklare utan PCB.
Men du har med säkerhet samma peoblem som mig att det går för hög ström genom den röda strömbrytaren som även är tryckavstängningen.
Jag letar efter ljus och lykta efter en ny brytare som heter 82.xx.10 T85 men den går fasen inte få tag på.
Borde inte kosta mycket och kärcher har den inte som reservdel utan man behöver köpa ny e.box och utan PCB kostar den ca 1000 spänn.
Det känns lagom onödigt att köpa när en brytare borde kosta en hundring och en ny tvätt 4500.
Hittade denna brytare på nätet! Är det den du syftar på?
Hittade du brytaren? Tog tag i felsökningen igen och det var brytaren som är slut i min också. Inte helt lätt att hitta en ny.8 85magnus skrev:Har exakt samma problem med min dock är min modellen enklare utan PCB.
Nope jag hittade aldrig någon.T Tobbe G skrev:
Kärscher Center säljer dem tyvärr inte heller.
så jag gav upp och beställde en ny modul från Tyskland med brytare i för 800 tror jag de va.
Dock hänger sig tryckstången sig nu istället 🤣
Men funkar att rycka ut högtryckslangen när man ska starta den så kommer den igång igen.
Hej, har beställt en på Aliexpress för 360kr. Dyrt för att vara från Kina så jag hoppas på att det är lite kvalitet. Ser ut som orginal på bilderna. Den är på väg så jag uppdaterar när jag har installerat den. Mvh TobbeP Proffsamatör skrev: