Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vet ej vad det är för slags skruv.. skulle kolla strömbrytare kan bara bända ut det gula ett par cm. Nån som vet hur det funkar. Har även en K5. 85 där tryckslangen blev överkörd av robotgräsklipparen , hur får jag av den ? Finns något verktyg att skarva med utan att ta bort slangen , var så dum att jag provade med40 varv eltape
Redigerat:
Våld brukar lösa det mesta.
Sitter slangen fastskruvad innanför höljet?
Klarar en robotklippare att göra hål på slangen så borde du kunna bända isär höljet.
Men blir troligen dyrare att reparera än att köpa en ny bättre tvätt.
Men oavsett det så brukar slangen gå att skruva loss utan att plocka isär hela pumpen.
Ta en polygrip och skruva loss slangen. Den ser av sprängskisser ut att var gängad på en plastkoppling som sticker ut utanför höljet på maskinen.
Sitter slangen fastskruvad innanför höljet?
Klarar en robotklippare att göra hål på slangen så borde du kunna bända isär höljet.
Men blir troligen dyrare att reparera än att köpa en ny bättre tvätt.
Men oavsett det så brukar slangen gå att skruva loss utan att plocka isär hela pumpen.
Ta en polygrip och skruva loss slangen. Den ser av sprängskisser ut att var gängad på en plastkoppling som sticker ut utanför höljet på maskinen.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Jag ändrar mig, verkar vara ett snabbläste.
Vrid slangen 90 grader motsols så tror jag den lossnar
Ersättningsslang finns här, tror jag....
https://www.verkter.se/hogtryckstva...r-hogtryck-karcher-k3-k7-9-m-langd-74170.html
Men oavsett så är inte avsikten att hela tvätten skall tas isär för att byta slang.
Vrid slangen 90 grader motsols så tror jag den lossnar
Ersättningsslang finns här, tror jag....
https://www.verkter.se/hogtryckstva...r-hogtryck-karcher-k3-k7-9-m-langd-74170.html
Men oavsett så är inte avsikten att hela tvätten skall tas isär för att byta slang.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Observera att detta är till min Kärcher K5. 85. Nu får jag försöka komma åt strömbrytaren på min brors K 3. 150
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden