Delad högtryckstvätt med gul och svart färg, ligger isärtagen på ett blått skyddsgolv inne i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Namnskylt på en Kärcher K3.150 med specifikationer, vit inringning runt oidentifierat område.
Skapa konto
Svart plastdel med vit inringning kring ett hål, nära en gul maskindel och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Har fått bort alla skruvar utom den inringade med vitt (om det finns nån)
Vet ej vad det är för slags skruv.. skulle kolla strömbrytare kan bara bända ut det gula ett par cm. Nån som vet hur det funkar. Har även en K5. 85 där tryckslangen blev överkörd av robotgräsklipparen , hur får jag av den ? Finns något verktyg att skarva med utan att ta bort slangen , var så dum att jag provade med40 varv eltape

Redigerat:
Låt en hydraulfirma pressa på en skarv. Klarade robotklipparen att få hål på en högtrycksslang. Visserligen är ju inte Kärcher en
proffsmaskin men iallafall..

B bryggstun skrev:
Låt en hydraulfirma pressa på en skarv. Klarade robotklipparen att få hål på en högtrycksslang. Visserligen är ju inte Kärcher en
proffsmaskin men iallafall..
Tack, klipparen stoppades samtidigt antagligen av en ojämnhet på marken och hjul och knivar fortsatte att gå .

Våld brukar lösa det mesta.
Sitter slangen fastskruvad innanför höljet?
Klarar en robotklippare att göra hål på slangen så borde du kunna bända isär höljet.
Men blir troligen dyrare att reparera än att köpa en ny bättre tvätt.
Men oavsett det så brukar slangen gå att skruva loss utan att plocka isär hela pumpen.
Ta en polygrip och skruva loss slangen. Den ser av sprängskisser ut att var gängad på en plastkoppling som sticker ut utanför höljet på maskinen.

GoC GoC skrev:
Jag ändrar mig, verkar vara ett snabbläste.
Vrid slangen 90 grader motsols så tror jag den lossnar
Ersättningsslang finns här, tror jag....
[länk]
Men oavsett så är inte avsikten att hela tvätten skall tas isär för att byta slang.
Tack

Uppborrade hål i hårdgummivevfäste på en Kärcher K5.85 högtryckstvätt.
Skapa konto
Uppborrade hål i ett svart vevfäste av hårdgummi eller bakelit mot en suddig bakgrund.
Skapa konto
Fick borra upp hålen i vevfästet med 10 mm borr för att komma in åt skruvarna , vevfästet är av hårdgummi eller bakelit så man får ta det försiktigt. Tänk så lätt det är om man tänker före. Nu gäller det att få allt på plats igen.
Observera att detta är till min Kärcher K5. 85. Nu får jag försöka komma åt strömbrytaren på min brors K 3. 150

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.