Hej!
Har en Gustavsberg nordic takdusch, tyvärr bygger den 50+400mm ut från väggen och det är på tok för mycket i vårt lilla badrum, missade detta vid köp så mitt fel.
Tittade på att skarva röret med klämkoppling men tyvärr är OD 19mm, hittar inget i den storleken.
Hade önskat kapa röret med 100-150mm, har ni några förslag? Kapa, ta bort kromet, svetsa, täcka för med större rör?
Helst ska inte frugan märka något så förslag på ny dusch undanbedes
tack!
Har en Gustavsberg nordic takdusch, tyvärr bygger den 50+400mm ut från väggen och det är på tok för mycket i vårt lilla badrum, missade detta vid köp så mitt fel.
Tittade på att skarva röret med klämkoppling men tyvärr är OD 19mm, hittar inget i den storleken.
Hade önskat kapa röret med 100-150mm, har ni några förslag? Kapa, ta bort kromet, svetsa, täcka för med större rör?
Helst ska inte frugan märka något så förslag på ny dusch undanbedes
Det kanske kunde gå att skarva med ett rör inuti?
Men hur får man det att sitta ihop och hålla tätt?
Det lär iofs inte vara så högt tryck.
Men hur får man det att sitta ihop och hålla tätt?
Det lär iofs inte vara så högt tryck.
En 18 mm presskoppling kanske går att sjuva på om det går att slipa ner röret ngt..
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artik...MIisuohczThwMVeVaRBR1YvjkEEAQYDiABEgJWgvD_BwE
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artik...MIisuohczThwMVeVaRBR1YvjkEEAQYDiABEgJWgvD_BwE
Klicka här för att svara
