Man får pensla många gånger.
 
Sen grundmåla och färdigmåla med en liten sminkspegel så man ser att det täcker.
 
L Leaff skrev:
Lyfter tråden igen då jag undrar samma sak...
Ja. Gärna flera gånger där oljan hinner härda mellan gångerna.
Det man vill åt är att vatten inte sugs in och detta sker via samma kapilärer som suger oljan. En olja som härdar fungerar både så att vattnet inte fastnar och som propp i kapilärerna.
 
När jag bytt panel har jag skruvat fast en bräda/regel i underkant som stöd, dvs inte kapat i efterhand. Oljning/grundning blir bättre/enklare/snabbare. Men det beror också på hur det ser ut i den övre änden av panelen som byts (midjebräda, bara in under takutsprång m fl), vilken precision som behövs
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.