Enligt willab så ska man kapa längden lika på båda sidor om en skiva... varför? Förstår ju att man vill ha en vägg som dom skriver men det är la ända syftet i så fall?? Råkar det bli bra vid kapning av EN sida så funkar la det?
Du måste vara den förste som läst manualen 
Nej, Förstår inte. Är kanalerna smalare i ändarna eller starkare och mer godstjocklek i mitten?
Nej, Förstår inte. Är kanalerna smalare i ändarna eller starkare och mer godstjocklek i mitten?
Känner inte igen den där anvisningen att man skall kapa lika på båda sidor. När vi kapade vår Willab kanalskiva så skede det endast på ena sidan, såg inget i vår montageanvisning om två kapsnitt. Var tillräckligt knepigt att få till ett snyggt snitt. Varför då krångla med två snitt. Ser inte vitsen att såga på två sidor. Men det var några år sedan vi monterade kanalplasten så det har kanske kommit nya anvisningar.....
Klicka här för att svara
