Enligt willab så ska man kapa längden lika på båda sidor om en skiva... varför? Förstår ju att man vill ha en vägg som dom skriver men det är la ända syftet i så fall?? Råkar det bli bra vid kapning av EN sida så funkar la det?
 
  • Illustration som visar rätt teknik för att kapa takskivor, med jämn kapning på båda sidor för att skapa stödmellanvas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag kan inte se någon annan anledning heller...
Är kanalerna så breda på Willabs tak?
Jag har aldrig stött på det i anvisningarna från andra märken som SKBV, GOP m.fl.
 
Du måste vara den förste som läst manualen ;)

Nej, Förstår inte. Är kanalerna smalare i ändarna eller starkare och mer godstjocklek i mitten?
 
Känner inte igen den där anvisningen att man skall kapa lika på båda sidor. När vi kapade vår Willab kanalskiva så skede det endast på ena sidan, såg inget i vår montageanvisning om två kapsnitt. Var tillräckligt knepigt att få till ett snyggt snitt. Varför då krångla med två snitt. Ser inte vitsen att såga på två sidor. Men det var några år sedan vi monterade kanalplasten så det har kanske kommit nya anvisningar.....
 
Ja kapa bara ena sidan tillslut iaf...
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.