Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Osäker på vilket forum detta passar i, men är det någon som har provat/erfarenhet att kapa Elfa (eller Pelly/Lundbergs) trådhyllor så att dom blir smalare? Vill ju framförallt ha snygga snitt, så vinkelslip jag bort. 
Tips/idéer mottages!
Tips/idéer mottages!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Hur ser hyllorna ut?
Är det djupet eller längden som är fel?
Kanske avbitare och fil!
Protte
Är det djupet eller längden som är fel?
Kanske avbitare och fil!
Protte
Moderator
· Stockholm
· 57 792 inlägg
Jag har kapat på längden. Använde sticksåg med metallsågsblad. I mitt fall syns inte änden, det är inne i en garderob.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Så här ser hyllorna ut:
Hyllorna är för "breda" idag. Dom behöver bli 3-4 cm "kortare", så typ 1-2 sektioner behöver kapas av.
Men bågfil och sticksågsmetallblad ska provas, och även metallblad till multiverktyget. Ska bara försöka snida ihop någon mall/jigg så jag får raka och snygga kanter!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyllorna är för "breda" idag. Dom behöver bli 3-4 cm "kortare", så typ 1-2 sektioner behöver kapas av.
Men bågfil och sticksågsmetallblad ska provas, och även metallblad till multiverktyget. Ska bara försöka snida ihop någon mall/jigg så jag får raka och snygga kanter!
Vilken såg som helst med metallblad. Sticksåg, bågfil eller tigersåg. Bara det inte blir för varmt så lacken smälter. Bågfil fungerar riktigt bra. Det är ju inte så mycket som ska kapas och du får bra kontroll på sågningen.
Multiverktyget tycker jag är lite för hetsigt att såga metall med. Det är lätt att köra fast så att allt börjar vibrera istället.
Multiverktyget tycker jag är lite för hetsigt att såga metall med. Det är lätt att köra fast så att allt börjar vibrera istället.
Klicka här för att svara
