2 406 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kapa skjutdörr Elfa
Hej jag hämtade hem 2 Elfa skjutdörrar med skenor idag begagnade då dom var i gott skick och bortskänkes.
Tänkte höra om det är någon som kapat dessa på bredden. Detta då bredden på en dörr är 925mm, öppningen jag tänkt montera vid är 1690mm.
Om jag tänker rätt så blir öppningen om jag inte påverkar dörrarna ca 765mm. Medan om jag kapar så att dörrarna inte överlappar i stängt läge kommer öppningen bli ca 845.
Men man skulle gärna höra lite tankar om det innan man provar.
Tänkte höra om det är någon som kapat dessa på bredden. Detta då bredden på en dörr är 925mm, öppningen jag tänkt montera vid är 1690mm.
Om jag tänker rätt så blir öppningen om jag inte påverkar dörrarna ca 765mm. Medan om jag kapar så att dörrarna inte överlappar i stängt läge kommer öppningen bli ca 845.
Hej nyfiken om det gick att kapa på höjden ? Vi är I samma situation har lågt i tak och behöver lägre skjutdörrP Poppe98 skrev:Hej jag hämtade hem 2 Elfa skjutdörrar med skenor idag begagnade då dom var i gott skick och bortskänkes.
Jag har köpt tre omgångar av skjutpartier och kapat. Några även på bredden. Bara att kapa lika mycket på skivor och skenor. Är det glas så får man skära dom. Det kan va lite svårare.svebecks skrev:
HejIngeVille skrev:
Vad använde du för verktyg till att kapa med? Jag ska köpa begagnade skjutdörrar och skenor men behöver kapa på höjden
Jag använder cirkelsåg till skivan och vinkelslip till metallen. Tunn skiva så det inte bränner. Kapa bort lika så det blir rätt.P Poppe98 skrev:Hej jag hämtade hem 2 Elfa skjutdörrar med skenor idag begagnade då dom var i gott skick och bortskänkes.
Klicka här för att svara