Hej,
Jag behöver ordna upp en arbetsyta hemma men på begränsad yta och funderar på att platsbygga ett.
Jag har det här skrivbordet (nedmonterat i källaren) men är 2x1m så det kommer aldrig få komma upp igen. Men funderar på om det skulle gå att kapa skivan i mitten, och montera med hyllbärare, och kapa den ena skivan i hälften och använda det som en hyllkonsol att ha högtalare och bildskärm på.
Det vore fint att nyttja skrivbordet då jag gillar det väldigt mycket och inte vill göra mig av med det, samtidigt känns det väldigt tråkigt att förstöra det, men om det blir bra och platsbyggt som en permanent del av hemmet vore det fint.
Går det kapa en bordsskiva i faner (antar jag att det är), eller är det bara släppa den idén?
Jag behöver ordna upp en arbetsyta hemma men på begränsad yta och funderar på att platsbygga ett.
Jag har det här skrivbordet (nedmonterat i källaren) men är 2x1m så det kommer aldrig få komma upp igen. Men funderar på om det skulle gå att kapa skivan i mitten, och montera med hyllbärare, och kapa den ena skivan i hälften och använda det som en hyllkonsol att ha högtalare och bildskärm på.
Det vore fint att nyttja skrivbordet då jag gillar det väldigt mycket och inte vill göra mig av med det, samtidigt känns det väldigt tråkigt att förstöra det, men om det blir bra och platsbyggt som en permanent del av hemmet vore det fint.
Går det kapa en bordsskiva i faner (antar jag att det är), eller är det bara släppa den idén?
Det går om du sätter de sågade sidorna mot väggen så de inte syns. Föreslår att du hyr en sänksåg med skena i några timmar på en maskinuthyrning, öva gärna på något annat först innan du sågar i skrivbordet så du har klart för dig hur det går till.S Spikbomb skrev:Hej,
Jag behöver ordna upp en arbetsyta hemma men på begränsad yta och funderar på att platsbygga ett.
Jag har det här skrivbordet (nedmonterat i källaren) men är 2x1m så det kommer aldrig få komma upp igen. Men funderar på om det skulle gå att kapa skivan i mitten, och montera med hyllbärare, och kapa den ena skivan i hälften och använda det som en hyllkonsol att ha högtalare och bildskärm på.
Det vore fint att nyttja skrivbordet då jag gillar det väldigt mycket och inte vill göra mig av med det, samtidigt känns det väldigt tråkigt att förstöra det, men om det blir bra och platsbyggt som en permanent del av hemmet vore det fint.
Går det kapa en bordsskiva i faner (antar jag att det är), eller är det bara släppa den idén?
Klicka här för att svara
