Hej! Köpte mig en meec tools kapnoch ger såg 1500w häromdagen för att sätta lister.
Efter att ha kapat en del så när jag kapar 45grader åt höger så smäller den till och den huger sönder listen. Undrar vad detta kan bero på.
Detta händer endast när jag kapar 45grader åt höger.
Någon som vet varför?
Efter att ha kapat en del så när jag kapar 45grader åt höger så smäller den till och den huger sönder listen. Undrar vad detta kan bero på.
Detta händer endast när jag kapar 45grader åt höger.
Någon som vet varför?
Listen håller jag stadigt då det var min första tanke så har ju testat ett par gånger till men med samma resultat.Karrock skrev:
Förstår ej vad du menar med linjerar anhållen
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 052 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 052 inlägg
Om du håller en linjal eller ett vattenpass som om du ska såga av det. ligger den dikt an hela vägen mot stödet i bakkant och bordet nedåt?M michael91 skrev:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-kap-gersagar/kap-och-gersag-009460/
testa och se vad som händer när du låter klingan få full varv och sänker den sakta ner i träbiten m,m
testa och se vad som händer när du låter klingan få full varv och sänker den sakta ner i träbiten m,m
Linjerar anhållet = Håller du listen dikt an mot stödet i bakkant hela tiden så att den inte kan röra sig?M michael91 skrev:
Så inte listen ligger en bit från stödet, då flyger virket iväg.
Klicka här för att svara