Säkringen ska ju klara 6 eller 10kA kortslutning ett visst antal gånger. Största sannolikhet ligger er kortslutningström väldigt mycket lägre vilket förlänger avmattningstiden avsevärt.
 
räknar och räknar, tänkte mest om den har löst ut 10 gånger på en dag, och då har säkringen kanske gjort sitt...
 
Dvärgbrytare som löser för överlast tål väldigt många frånslag. Det är vid direkt kortslutning som de går sönder fort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.