4 038 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Kantstöd
Jag tänker göra en grus gång i sommar framför mitt torp, gruset ska gå från en grind fram till huset, och sen gå över och vara som en liten grusgård framför huset.
Och jag klurar som bäst på vad jag ska använda som kantstöd, har funderingar på att lägga tid "plattjärn" modell större som är ca 10cm höga. men det blir svårt framför huset där det ska vara lite böjd form.
Någon som har någa tips o synpunkter...
//Johan G
Och jag klurar som bäst på vad jag ska använda som kantstöd, har funderingar på att lägga tid "plattjärn" modell större som är ca 10cm höga. men det blir svårt framför huset där det ska vara lite böjd form.
Någon som har någa tips o synpunkter...
//Johan G
Rekommenderar vanlig granit. Hänger med i ur och skur, och passar in mest överallt.
En grusad gång låter fint, men var beredd på att gruset nästa vår ligger där du skottat upp vinterns snövallar...
En grusad gång låter fint, men var beredd på att gruset nästa vår ligger där du skottat upp vinterns snövallar...
Jag läste i "Allt om trädgård" senaste nummer om ett kantstöd som heter Everedge. Gjort av galvaniserad stål, lätt att göra böjda former, rostar ej, underhållsfritt. Finns i olika storlekar och färger. Kanske något för dig?
Klicka här för att svara