14 677 läst ·
59 svar
15k läst
59 svar
Känt influencerpar hänger ut sin hantverkare på nätet
Det är en person som finns på nätet. Ska du ut på en one night stand med en influenser, = lägg benen på ryggen för hen kommer att lägga ut dej på nätet.B Bahusia55 skrev:
Ska du göra ett jobb, kolla om personen finns på nätet = om så tacka nej till jobbet.
Ska du vistas i närheten av en youtuber= lägg benen på ryggen.
= En you tyber är en form av pest och kolea som alltid ska klassas som pest och kolera.
Bojkotta och frys ut you tubers. Henners fyller ingen funktion i samhället.
Har själv aldrig varit inne på en you tubers sida.
Du har ändå en väldigt bestämd uppfattning om detta?N nallepu skrev:
Det finns ju rätt mycket folk som är relativt normala som lever på att vara just youtubers. Det finns ju annat än det som det länkas till ovan och brudar med kalleankaläppar som gör reklam för smink....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Siktar du på utmärkelsen "Konstigaste inlägget 2020"?N nallepu skrev:Det är en person som finns på nätet. Ska du ut på en one night stand med en influenser, = lägg benen på ryggen för hen kommer att lägga ut dej på nätet.
Ska du göra ett jobb, kolla om personen finns på nätet = om så tacka nej till jobbet.
Ska du vistas i närheten av en youtuber= lägg benen på ryggen.
= En you tyber är en form av pest och kolea som alltid ska klassas som pest och kolera.
Bojkotta och frys ut you tubers. Henners fyller ingen funktion i samhället.
Har själv aldrig varit inne på en you tubers sida.
Influencer är inte samma sak som "youtuber", även om det såklart finns personer som ägnar sig åt båda aktiviteterna samtidigt.
Två bra sidor för att kolla är:N nallepu skrev:
https://www.merinfo.se/
https://www.ratsit.se/
Nackdelen är möjligen att man inte får så många jobb.
Det finns olika sanningar och verkligheter.
Har det kommit fram något nytt i JOS historien? Undrar en som vägrar titta på filmen.
Ser reklam för någon verklighetsserie på någon Betal-Play-kanal på TV, så det verkar ha blivit någon serie om ”verkligheten i huset” trots allt...
Har det kommit fram något nytt i JOS historien? Undrar en som vägrar titta på filmen.
Ser reklam för någon verklighetsserie på någon Betal-Play-kanal på TV, så det verkar ha blivit någon serie om ”verkligheten i huset” trots allt...
Nu när denna tråd vaknade till liv igen måste jag som totalt oinsatt (och totalt ointresserad måste jag erkänna) passa på att fråga er som är insatta;
Har dock sett ett par klipp på själva huset de byggt(?) och det är till att börja med ett j-ligt fräsigt hus. Det har sett hyfsat klart ut och inte uppvisat några uppenbara tecken på fuskbygge. Dessutom verkar J&J vara väldigt nöjda och stolta över bygget.
Så jag fattar inte denna grej med att deras hantverkare skulle vara någon sorts superfuskbyggare.
Kan någon förklara för en oinvigd?
Har dock sett ett par klipp på själva huset de byggt(?) och det är till att börja med ett j-ligt fräsigt hus. Det har sett hyfsat klart ut och inte uppvisat några uppenbara tecken på fuskbygge. Dessutom verkar J&J vara väldigt nöjda och stolta över bygget.
Så jag fattar inte denna grej med att deras hantverkare skulle vara någon sorts superfuskbyggare.
Finns det några klipp om hur huset blev när det blev färdigt skulle jag kunna tänka mig att kolla på det.
Gamla historier om nån hantverkare som hoppat i galen tunna (sänghalm), kostat för mycket och fått för lite gjort är inte så intressant längre. Eller vem som sagt vad till vem eller ångrat något de gjort.
Problemet med att uppdragsgivare och hantverkare/projektledare gör slut på nån miljon och det inte blir som tänkt passar väl iofs på byggahus, men det är så mycket annat tjafs att man inte orkar sätta sig in i det hela.
Gamla historier om nån hantverkare som hoppat i galen tunna (sänghalm), kostat för mycket och fått för lite gjort är inte så intressant längre. Eller vem som sagt vad till vem eller ångrat något de gjort.
Problemet med att uppdragsgivare och hantverkare/projektledare gör slut på nån miljon och det inte blir som tänkt passar väl iofs på byggahus, men det är så mycket annat tjafs att man inte orkar sätta sig in i det hela.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Tror inte att byggfusk var den stora grejen, det var nog mer att det blev betydligt dyrare än förväntat, och att han typ bodde hos dem och festade loss rejält...C cpalm skrev:Nu när denna tråd vaknade till liv igen måste jag som totalt oinsatt (och totalt ointresserad måste jag erkänna) passa på att fråga er som är insatta;
Kanske slutet på serien Lundellhuset?blackarrow skrev:
Finns det några klipp om hur huset blev när det blev färdigt skulle jag kunna tänka mig att kolla på det.
De köpte ett hus i Lindö, Norrköping och satte prisrekord i området. I och med att mannen i familjen har en drös diagnoser och mer pengar än han borde haft började de peta på huset och upptäckte att det är ”fuskbygge”. Arga snickaren dras in, förra ägarna krävs på pengar och en karusell drar igång.. Någonstans under tiden beslutar de sig att totalrenovera och anlitar några hantverkare som hjälper de, det är i samma veva de kommer i kontakt med en ”arkitekt/idéspruta/snickare” från Göteborg - de blir nära vänner vilket han utnyttjar genom att försöka ligga med deras anställda/sover hemma hos de, kräver youtube-tid i deras kanal (gratis reklam) och tar hutlöst betalt vilket han skyller på någon maffia. Sjukt är bara förordet... Killen försvinner senare, J&J känner sig lurade och massa andra youtubers börjar nysta i det och förfölja snubben. Nu, 10M kronor (och summan ökar) senare håller de fortfarande på och totalrenoverar och har blivit guldkalvar åt några lokala firmor som utför denna evighets-renoveringsprojekt åt de. Frågar du mig om deras hus är värt de pengarna de lagt ut på det skulle jag svara ”knappast”.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden