Har ritat upp och ska beställa i eftermiddag. Uterum från Willab till sommarstugan. Har valt sommar eftersom det känns overkill med bättre i stugan. Vi kommer dock ha en gasolkamin som värmer de lite svalare kvällarna. Storlek typ 19 kvm, pulpettak, anslutet mot huset.

Blir typ 2 800 extra.

Är det värt att uppgradera kanalplasttaket? Från 16 till 20 mm. U värdet går från 2,0 till 1,8. Gör det någon skillnad?
 
U värdet gick från 2,0 till 1,5 när jag kollade.
 
M Mikael K. skrev:
U värdet gick från 2,0 till 1,5 när jag kollade.
Absolut det tjockare,vet av erfarenhet då mitt knappt gick att gå på utan att spricka efter några år,kan behövas tvättas av någon gång ibland
 
Beror väl på vad resten har för U värde? Snabb googling säger att Willab Sommar ligger på 5,7. Så om taket har 2 eller 1.5 gör nog ingen skillnad när det kommer till värmeförlust.
 
Blev det lite tjockare. Tänker att det är väl som allt annat. Mest värme försvinner uppåt..? Tänkte också att det troligen blir lite mer hållbart…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.