Jag har införskaffat mig en kanalfläkt som jag tänkte sätta på kallvinden och dra ut extra luft från köket eftersom det känns som att jag inte får in nån riktigt bra tillluft från övriga rum. Det var självdrag från murstocken förr men den har pluggats när köket byggdes om.

Men frågan är om och hur man kan isolera en sån här fläkt eftersom det känns som att risken för kondens annars är överhängande. Kan man bygga in den i en ”låda” som isoleras?

Fläkten ser ut så här, men är 125mm Kanalfäkt, vit, modell Flexit 100 DF, ventilationsutrustning, elektrisk, standarddesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Toker_99 skrev:
Jag har införskaffat mig en kanalfläkt som jag tänkte sätta på kallvinden och dra ut extra luft från köket eftersom det känns som att jag inte får in nån riktigt bra tillluft från övriga rum. Det var självdrag från murstocken förr men den har pluggats när köket byggdes om.

Men frågan är om och hur man kan isolera en sån här fläkt eftersom det känns som att risken för kondens annars är överhängande. Kan man bygga in den i en ”låda” som isoleras?

Fläkten ser ut så här, men är 125mm [bild]
Det kan du absolut. Eller så isolerar du in hela fläkten, värdelöst ur servicesynpunkt men.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.