Jag har införskaffat mig en kanalfläkt som jag tänkte sätta på kallvinden och dra ut extra luft från köket eftersom det känns som att jag inte får in nån riktigt bra tillluft från övriga rum. Det var självdrag från murstocken förr men den har pluggats när köket byggdes om.
Men frågan är om och hur man kan isolera en sån här fläkt eftersom det känns som att risken för kondens annars är överhängande. Kan man bygga in den i en ”låda” som isoleras?
Fläkten ser ut så här, men är 125mm [bild]