23 694 läst ·
47 svar
24k läst
47 svar
Kan vi reda ut när nåt blir "fast installation" ?
Finns ingen plats inne i köket/kokvrån för att sätta in en annan frys. Nuvarande kylskåpet med tillhörande frysfack sitter på en sådan tokig höjd med skåp både över och under. För att få plats måste båda skåpen bort och sedan in med nya skåp över den nya kombinerade kyl- och frysskåpet. Detta tror jag icke att hyresvärden skulle godkänna samt att det skulle kosta mig mycket att bygga om och köpa nya skåp osv. Själva skåpen behöver jag ju och kan liksom inte vara utan.A Anders_Nilsson skrev:Om det finns plats höjdmässigt är det bästa att du skaffar en kyl/frys med större frys som räcker för dina behov och så ställer du micron ovanpå. Då kan du använda det jordade uttaget för både kyl/frys och Micro ställ den gamla kylen på lämpligt ställe under tiden. Med 48vkvm som student lär du ha plats.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 165 inlägg
Jag har läst alla dina inlägg. Även om frysen har en skyddsjordad stickkontakt så ska den inte skyddsjordas i ett rum med enbart ojordade uttag. Du ska helt enkelt använda de uttag som finns i rummet, du har inget alternativ (som vi kan råda till). Skyddsjordade apparater i rum utan skyddsjord kan ge de lätta symptom du beskriver, så det är alltså ingen klockren lösning att placera denna typ av apparat i ett sådant rum. Det är dock inte farligt om rummet är isolerat så som det ska vara.M MGA89 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varmvatten ut i element när det endast ska till varmvattenberedaren..
Värme allmänt -
Extra glasruta när man redan har 3-glas?
Fönster & Dörrar -
Reklamera 7 år gammal altan som redan ruttnar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Förebereda gjuten platta för golvvärme, koppla på senare
Värmepumpar -
Jfb löser ut när jag kopplar in varmvattenberedare
El