1 514 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kan termostat sitta utomhus?
Hej alla!
Vi har ett uterum med golvvärme. Termostaten sitter i nuläget inomhus. Vi bygger nu om och vill flytta den. Frågan är om den tål att sitta utomhus, det vill säga på väggen i uterummet. Det är väderskyddat men oisolerat, så kyla och fukt blir det väl.
Tack på förhand!
Vi har ett uterum med golvvärme. Termostaten sitter i nuläget inomhus. Vi bygger nu om och vill flytta den. Frågan är om den tål att sitta utomhus, det vill säga på väggen i uterummet. Det är väderskyddat men oisolerat, så kyla och fukt blir det väl.
Tack på förhand!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Det bör inte vara några problem så länge det inte regnar på den
Termostaten producerar sannolikt tillräckligt med egenvärme för att förhindra kondensering, vilket annars skulle vara risken.
Något annat problem kan jag inte se med placering i uterummet. Jag antar att ni har golvgivare för styrningen?
Något annat problem kan jag inte se med placering i uterummet. Jag antar att ni har golvgivare för styrningen?
Klicka här för att svara
