10 902 läst ·
56 svar
11k läst
56 svar
Kan styrelsen säga upp min parkering?
Det skrev jag inte, jag skrev att det är ofullständigt ifyllt. Jag menade alltså att den som skrivit på avtalet borde ha sett till så det var ordentligt ifyllt, då hade det i alla fall varit solklart hur lång uppsägningstid det är.Noseone skrev:
Men det går väl knappast att föreningen godtyckligt säger upp en parkeringsplats, för att bilen är för stor, så länge den får plats i inritad p-ruta? Att ägaren till p-rutan bredvid har problem att komma in i sin ruta på grund av inkompetens att fickparkera är heller ingen anledning att någon annan skall byta plats.
Personligen skulle jag nog byta, inte för att styrelsen eventuellt har rätt, utanför att undvika parkeringsskador på min egen bil.
Sedan kan man ju vara lite medlidande med dom som inte kan köra bil och göra en god gärning..
Sedan kan man ju vara lite medlidande med dom som inte kan köra bil och göra en god gärning..
Självklart kan styrelsen säga upp din parkeringsplats. Att tro något annat är bara dumt.
Som vanligt är det föreningens revisorer man vänder sig till om man har åsikter om styrelsens arbete.
En smidig styrelse försöker dock finna alternativa lösningar.
Som vanligt är det föreningens revisorer man vänder sig till om man har åsikter om styrelsens arbete.
En smidig styrelse försöker dock finna alternativa lösningar.
Ja det står angiven p-plats längre upp i avtalet.
Skickade ett mail till styrelsen att problemet inte ligger hos mig utan på plats nr 2. Har inte hört något mer och dagen efter hade bilen på plats nr 2 parkerat som den ska för första gången på fem år!
Skickade ett mail till styrelsen att problemet inte ligger hos mig utan på plats nr 2. Har inte hört något mer och dagen efter hade bilen på plats nr 2 parkerat som den ska för första gången på fem år!
Intressant, hur kan man skapa mera plats för backande när du står bredvid, gör de u-sväng när de backar?
Nån vill ha din plats istället för att gå 15 meter extra.
Det du ska göra är att prata med han bredvid och göra upp om parkeringen,, när ni är överens så medelar du styrelsen att ni har löst problemet.
Nån vill ha din plats istället för att gå 15 meter extra.
Det du ska göra är att prata med han bredvid och göra upp om parkeringen,, när ni är överens så medelar du styrelsen att ni har löst problemet.