De får väl backa in på parkeringsplatsen i stället?

Noseone skrev:
Det är inte helt enkelt att säga att ett avtal är ogiltigt bara för att det inte finns något skrivet om uppsägningstid.
Det skrev jag inte, jag skrev att det är ofullständigt ifyllt. Jag menade alltså att den som skrivit på avtalet borde ha sett till så det var ordentligt ifyllt, då hade det i alla fall varit solklart hur lång uppsägningstid det är.

Sant, jag fritolkade lite. Finns det inget skriveet om uppsägningstid så gäller "skälig uppsägninstid". svår definition men skulle tippa på att det rör sig om 1-3 månader i detta fall.

Mikael_L
Visst finns det besittningsrätt på bostadslägenheter, men ej på t.ex. lokaler, garage och p-platser?

Eller har jag dribblat ihop det?

Men det går väl knappast att föreningen godtyckligt säger upp en parkeringsplats, för att bilen är för stor, så länge den får plats i inritad p-ruta? Att ägaren till p-rutan bredvid har problem att komma in i sin ruta på grund av inkompetens att fickparkera är heller ingen anledning att någon annan skall byta plats.

Personligen skulle jag nog byta, inte för att styrelsen eventuellt har rätt, utanför att undvika parkeringsskador på min egen bil.

Sedan kan man ju vara lite medlidande med dom som inte kan köra bil och göra en god gärning.. :)

Hur klarar sig personen i fråga ute på stan tro?

Fråga föreniingen hur de tänker förhålla sig när det kommer en ny lägenhetsinnehavare med en stor gammal jänkebil :D Blir det byte över hela parkeringen då :rolleyes:

Ja, det finns väl lag om just likabehandling inom en BRF?

Fast lite googlande visar att det är lite tveksamt om den gäller P-platser... Det bästa är väl att ta upp frågan på stämman.

Självklart kan styrelsen säga upp din parkeringsplats. Att tro något annat är bara dumt.

Som vanligt är det föreningens revisorer man vänder sig till om man har åsikter om styrelsens arbete.

En smidig styrelse försöker dock finna alternativa lösningar.

Nu ser man ju inte hela avtalet. Är numret på p-platsen specificerat längre upp?

Ja det står angiven p-plats längre upp i avtalet.
Skickade ett mail till styrelsen att problemet inte ligger hos mig utan på plats nr 2. Har inte hört något mer och dagen efter hade bilen på plats nr 2 parkerat som den ska för första gången på fem år!

:-)
Det framgick inte riktigt, men var det så att 2:an parkerade in på din plats, vilket ledde till att du också fick ställa dig utanför din plats, vilket i sin tur gjorde det trångt för andra att komma runt?

Exakt så var de! Sjukt att de ville att jag skulle behöva byta p-plats för de. Bättre att han att några körlektioner och lär sig använda ratten!

Intressant, hur kan man skapa mera plats för backande när du står bredvid, gör de u-sväng när de backar?
Nån vill ha din plats istället för att gå 15 meter extra.
Det du ska göra är att prata med han bredvid och göra upp om parkeringen,, när ni är överens så medelar du styrelsen att ni har löst problemet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.