192 369 läst ·
185 svar
192k läst
185 svar
Kan någon förklara hur ”VoltBox” minskar elräkningen?
Elbolagen struntar väl i vad du förbrukar. Minskar förbrukningen tillräckligt mycket kommer dom att kompensera sig med höjda abonnemangs och överföringsavgifter samt priset på elen. Då kommer marknadens så till himlen höjda principer sättas ur spel. Dessa gäller ju bara så länge företagen tjänar på existerande läge. Så fort möjlighet gives ändrar man gärna förutsättningarna till sin fördel. Det är ju ett faktum redan nu i och med den nya överenskommelsen att avgifterna får höjas i och med utbyggbaden av nätet som aviserats av idioten Bolund. Nätbolagen har sitt på det torra oavsett, när deras avgifter är totalt oreglerade, med statens goda minne.M Martin Lundmark skrev:Kan någon förklara hur denna ”VoltBox” kan minska elräkningen?
Att en kondensator innebär en låg impedans (kapacitiv reaktans) för switchfrekvenser (supraharmonics) och därmed kan dämpa dessa, det är känt.
Men hur kan en kondensator minska elräkningen? Som elkund (privatperson) betalar vi för aktiv effekt men inte för reaktiv effekt.
Så här står i texten; ”Se varför elbolagen är rädda för den här banbrytande apparaten som minskar din elräkning med upp till 90 %. Det är ingen hemlighet att elpriset ökar stadigt varje år, men tack vare den här nya tekniken, inspirerad av Nikola Tesla, kan konsumenter spara hundratals till tusentals dollar varje år på sin elräkning.”
[länk]’
Nej, elnätet är inte oreglerat. Sedan kan man ha synpunkter på regleringen
När det gäller elen så finns det en fungerande marknad.
När det gäller elen så finns det en fungerande marknad.
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Men det tragiska är det finns folk som tror på det.
Lite som Nigeriabreven, uppenbarligen lyckas de lura några. Annars hade de inte hållit på.
Lite som Nigeriabreven, uppenbarligen lyckas de lura några. Annars hade de inte hållit på.
bigclivedotcom's youtube kanal har plockat isär och testat ett flertal "power saver" (orkar ni inte titta titta igenom filmerna, så kan jag avslöja att alla dessa enheter är lurendrejeri)M Martin Lundmark skrev:Kan någon förklara hur denna ”VoltBox” kan minska elräkningen?
Att en kondensator innebär en låg impedans (kapacitiv reaktans) för switchfrekvenser (supraharmonics) och därmed kan dämpa dessa, det är känt.
Men hur kan en kondensator minska elräkningen? Som elkund (privatperson) betalar vi för aktiv effekt men inte för reaktiv effekt.
Så här står i texten; ”Se varför elbolagen är rädda för den här banbrytande apparaten som minskar din elräkning med upp till 90 %. Det är ingen hemlighet att elpriset ökar stadigt varje år, men tack vare den här nya tekniken, inspirerad av Nikola Tesla, kan konsumenter spara hundratals till tusentals dollar varje år på sin elräkning.”
[länk]’
Ni är bara avundsjuka på att dom har kommit på något som hjälper konsumenter att spara pengar.
Jag kommer köpa väldigt många när Martine Buma, en väldigt rik affärsman i Nigeria, har skickat över $2000000 till mig som tack för att jag hjälpte honom ur en ekonomisk knipa.
Jag kommer köpa väldigt många när Martine Buma, en väldigt rik affärsman i Nigeria, har skickat över $2000000 till mig som tack för att jag hjälpte honom ur en ekonomisk knipa.
Skratta du, men han har det beloppet. Jag har nämligen skickat motsvarande summa innan vi skulle gifta oss. Men nu förstår jag att Martine inte är en tjej.T Toermae skrev: