3 328 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Kan man vrida lite på en installation kamin?
Har nyss installerat en kamin men tycker den står lite snett. Kan man vrida den en centimeter eller så utan att skada skorsten? Det är en contura 556 med schiedel skorsten.
Skorstenen står väl på kaminen? Om så, så är det väl bara att "hålla fast " skorstenen och vrida kaminen?
Ja tänker det men tänker om den är limmad eller fasthakad på något sätt? Vågar inte chansa...
Då du inte har koll på hur den sitter fast gissar jag att du inte har installerat den själv.
Stämmer detta tycker jag du ska höra av dig till installatören så de får göra det rakt och fint. Mycket för att de måste lära sig och även för att OM det händer nått så är det deras sak att få det tätt igen.
Stämmer detta tycker jag du ska höra av dig till installatören så de får göra det rakt och fint. Mycket för att de måste lära sig och även för att OM det händer nått så är det deras sak att få det tätt igen.
Den är nog rak men jag vill ha den lite vriden. Ska fråga installatören på måndag men känns som att han är lite trött på mig och hur jag petar i allt så därför undviker jag helst att kontakta igen....
Tack för er hjälp! Kanske vågar jag vrida lite om någon håller i skorstenen...
Tack för er hjälp! Kanske vågar jag vrida lite om någon håller i skorstenen...
Klicka här för att svara