Hej,
Element 22 60x60cm i tvärrstuga.
Anslutningarna kommer uppifrån och det är lite trångt. Skulle därför vilja vända så,att man ansluter i toppen iställer. Har sett bilder på sånt men funkar det att göra det med alla koppel, eller detta koppel?
Har sett bilder där termostaten sitter direkt under ansutningarna, som sitter övert.
Tacksam för svar ☺️
Element 22 60x60cm i tvärrstuga.
Anslutningarna kommer uppifrån och det är lite trångt. Skulle därför vilja vända så,att man ansluter i toppen iställer. Har sett bilder på sånt men funkar det att göra det med alla koppel, eller detta koppel?
Har sett bilder där termostaten sitter direkt under ansutningarna, som sitter övert.
Tacksam för svar ☺️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Jag har aldrig provat själv men om du kollar på installations manual på MMA/PURMOS koppel samma som du har så ska det gå
https://www.purmo.com/sv-se/produkt...atventiler/radiatorkoppel/radiatorkoppel-flex
https://www.purmo.com/sv-se/produkt...atventiler/radiatorkoppel/radiatorkoppel-flex
Fast där vänder dom det så att rören kan anslutas nerifrån eller från sidan. Om jag förstår frågan rätt så vill TS vända hela kopplet så att anslutningarna är upptill och termostatventilen nertill?
Rent tekniskt borde det funka om man håller koll på tillopp och retur så att det varma vattnet går in upptill på radiatorn. Det kan säkert bli lite mer flödesljud från ventilen när flödet går åt fel håll och tryckfallet blir nog lite fel, men det borde man kunna leva med.
Rent tekniskt borde det funka om man håller koll på tillopp och retur så att det varma vattnet går in upptill på radiatorn. Det kan säkert bli lite mer flödesljud från ventilen när flödet går åt fel håll och tryckfallet blir nog lite fel, men det borde man kunna leva med.
Men om du kollar på instruktioner så finns det ett exempel där fördelaren sitter på radiatorns högsta punkt.useless skrev:
Fast där vänder dom det så att rören kan anslutas nerifrån eller från sidan. Om jag förstår frågan rätt så vill TS vända hela kopplet så att anslutningarna är upptill och termostatventilen nertill?
Rent tekniskt borde det funka om man håller koll på tillopp och retur så att det varma vattnet går in upptill på radiatorn. Det kan säkert bli lite mer flödesljud från ventilen när flödet går åt fel håll och tryckfallet blir nog lite fel, men det borde man kunna leva med.
Klicka här för att svara