lanpelle skrev:
Elkos 3x1 pol går att köra med fjädrar och dosdimmer.
Ja, fast inte för Yrrol på det viset han vill att tändningarna ska funka :S
 
Y
Litar inte riktigt på dessa dimrar - efter att ha läst hur vissa nästan började brinna och dessa säljstop som nyligen länkades, även om man monterade dem så anpassas kabeldragningen osv och man blir dessutom beroende utav lösningen. Nu bad jag han försöka dra på vänligt vis ifall jag ångra och eftermonterade sådan lågprofilsdimmer...


Tycker det är underligt att det inte finns andra enkla föremål som man kan koppla till och nyttja - som dessutom är helt säkra...
 
C
Nu var ju det här en specifik modell av en viss tillverkares produkt. Det är ungefär som att volvo återkallar 2000 bilar för att dom har gjort nåt puckat - shit happens, men nu är faran över.
 
Y
Det vore ju klart en bekväm lösning att gå via tryckknappsdimrar.

Men oroar mig för att man kommer ångra sig och då står man där med brist på dragna kablar.

Såsom att de inte kommer klara att hantera lågenergi eller led. Men och andra sidan kommer ju både lamporna och tryckknappsdimrarna att uppdateras så borde ju lösa sig ändå..

Ska jag våga chansa och förlita mig på att produktuppdateringar fortlöper och löser framtidsproblemen? heh *behöver bli övertalad*

----
ifall man ska hantera två lampor på samma knapp så gissar jag på att en sådan dimmer klarar att hantera båda?

Klarar dom lysrör? Intrycket jag fått är att de klarar att tända allt bara dom är på max-läget och då inte dimrar något.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.