3 856 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Kan man ta sig in utan öppna?
Inte en chans. Det beror iofs på hur smal och tanig man är, och hur det ser ut med rör och annat i duschen som tar av utrymmet där man skall försöka trycka in sig. Under alla omständigheter är det inte en lösning som är rolig mer än kanske första veckan, sedan lär du börja få projektera på att bygga om badrummet igen.
Det funkar väl om man stänger den ena dörren, ställer sig innanför den andra och öppnar den första. Låter krångligt, men borde kunna gå. Jag har inte provat iofs. Skulle heller inte välja det som ett alternativ i ett badrumsbygge.
Vi hade glasväggar 70x90, fast böjda i vår förra lägenhet. Dörrarna gick inte att öppna utåt pga handfat resp badrumsskåp. Det gick utmärkt att komma in i duschen. Man öppnade den ena dörren inåt duschen, klev in, tog ett steg åt sidan och stängde dörren.
Nu vet jag ju inte om det är skillnad på raka och böjda dörrar, men hos oss funkade det utmärkt (och jag är vad man bäst beskriver som hyfsat mullig...)
Nu vet jag ju inte om det är skillnad på raka och böjda dörrar, men hos oss funkade det utmärkt (och jag är vad man bäst beskriver som hyfsat mullig...)
Klicka här för att svara