1 644 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Kan man ställa in Worx790E så att den laddar tidigare
Jag har väldigt lång begränsningskabel.
Detta gör att den inte alltid orkar hem till laddstationen. Får byta ut batteriet onödigt tidigt.
Vore bra om det gick att välja när den skall gå hem i procent av fullt batteri. Någon som har lösning?
Detta gör att den inte alltid orkar hem till laddstationen. Får byta ut batteriet onödigt tidigt.
Vore bra om det gick att välja när den skall gå hem i procent av fullt batteri. Någon som har lösning?
Har inte en Worx men lite samma problem, kanske funkar på din också, när min klippare kör mot ett hinder på vägen tillbaka vänder den alltid innåt 90 grader vilket gör att jag genom att placsera ut 2 pinnar på strategiska ställen i klipparens väg tillbaka kan få klipparen "gena" hem och därmed komma hem på halva sträckan istl för att gå runt hela trädgården.
Tyvärr står Worx bara boxar på hindret, försöker inte ta sig runt det, såvida det inte är ändrat i en senare uppdatering.
Jag har också efterfrågat en inställning för vid vilken procent klipparen ska söka sig tillbaka för laddning. I mitt fall skulle jag vilja att den klipper längre tid, laddtiden blir ju givetvis också längre, Skulle räcka med 5-10% kvar för min del.
Sedan är ju frågan hur högt/lågt man skulle gå, om möjligheten fanns, för att få ut som mest klipptid per laddningscykel.
Jag har också efterfrågat en inställning för vid vilken procent klipparen ska söka sig tillbaka för laddning. I mitt fall skulle jag vilja att den klipper längre tid, laddtiden blir ju givetvis också längre, Skulle räcka med 5-10% kvar för min del.
Sedan är ju frågan hur högt/lågt man skulle gå, om möjligheten fanns, för att få ut som mest klipptid per laddningscykel.
Klicka här för att svara