2 355 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Kan man konvertera Ivt greenline e5 till luft/vatten?
Hejsan!
Ny på forumet och har en första fundering.
Jag har precis köpt ett hus några mil norr om Ystad och de första akuta som måste åtgärdas är uppvärmningen.
Idag sitter de en Egnahem oljepanna från 1962 i garaget med vattenburna radiatorer i huset.
Nu till min fråga:
Mina föräldrar har nyss bytt ut deras för klena IVT Bergvärmepanna uppe i Jämtland och min undran är om den kan gå att "konvertera" till att användas i ett luft/vatten system?
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Ny på forumet och har en första fundering.
Jag har precis köpt ett hus några mil norr om Ystad och de första akuta som måste åtgärdas är uppvärmningen.
Idag sitter de en Egnahem oljepanna från 1962 i garaget med vattenburna radiatorer i huset.
Nu till min fråga:
Mina föräldrar har nyss bytt ut deras för klena IVT Bergvärmepanna uppe i Jämtland och min undran är om den kan gå att "konvertera" till att användas i ett luft/vatten system?
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Grundvattenvärme med mellanväxlare då?
Borran tar ca 20 cm i diameter i plats & kommer att ligga 1m under markytan, så nog borde det finnas plats!
Sen kanske du har långt til berg så det blir dyrt, men vist går det att borra !
ta reda på varför det inte skulle gå att borra. (fråga borr firmorna i närheten, ring de större som har rikiga maskiner!)
Du kan inte gå på vad grannarna säger.
Sen kanske du har långt til berg så det blir dyrt, men vist går det att borra !
ta reda på varför det inte skulle gå att borra. (fråga borr firmorna i närheten, ring de större som har rikiga maskiner!)
Du kan inte gå på vad grannarna säger.
Klicka här för att svara