1 721 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kan man ha smalare typ av golvtrösklar?
Jag tycker trösklar är ganska fult, och måste ha det där två golv möts i olika nivåer. Tittar man på trösklar i handeln så är de fullstora, dvs täcker upp hela dörrpostens djup. Jag har en handöverfräs o funderar på att göra en egen och smalare tröskel av ek. Är det något jag bör tänka på? (kommer ev göra en till badrummet också)
Dörrpostens foder är uppsågade ca 20mm från golvet, och i teorin skulle jag kunna "klämma in" tröskeln under fodret så att tröskeln för ett tryck ner mot golvet. Jag lär dock behöva skruva fast tröskeln i vilket fall som helst.
Jag har även tittat på de anpassade stålprofiler som finns i handeln, men tror inte jag fann någon som passade mina mått. Skall göra ett nytt försök o se om jag finner något.
Dörrpostens foder är uppsågade ca 20mm från golvet, och i teorin skulle jag kunna "klämma in" tröskeln under fodret så att tröskeln för ett tryck ner mot golvet. Jag lär dock behöva skruva fast tröskeln i vilket fall som helst.
Jag har även tittat på de anpassade stålprofiler som finns i handeln, men tror inte jag fann någon som passade mina mått. Skall göra ett nytt försök o se om jag finner något.
Klicka här för att svara