Skall lägga avloppsrör från murad torpargrund till trekammarbrunn i cement. Finns det någon typ av cement som bränner i minusgrader :- [smiley=embarassed.gif]
 
Som jag brukar säga - allting går:

* Finns många trådar om gjutning vintertid, här är en:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=14300

* Saxat från Kakelcentralen:

Gjutning vintertid

Betong är beroende av sin egen värme för härdning.
Använd varmt vatten ( 30-40 grader max 60 grader ) samt skydda eller håll ballasten varm så att den färdiga betongen blir 20-30 grader varm.Ytterligare en effekt erhålls genom 10% ökad cement blandning eller användning av snabbcement. Ny gjuten betong måste skyddas mot avkylning genom täckning med isoleringsmattor kring såväl formar som på ytor. Isoleringen bör ligga 3-5 dygn.

http://www.kakelcentralen.se/betonglara~164.php?refpage=15
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.