5 884 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Kan man fylla en llvp med ny gas som har snabb koppling
Precis som rubriken säger . Jag har en gammal jula pump som har gått i 6 år. Pajade tidigt i våras har ej varit i bruk sedan dess. Jag tror den hart tappat gasen eller vad det nu är som går i ledningarna. Den ger ingen värme att tala om. Den hart tappat effekt dom senaste två vintrarna värmde inte så bra när det blev lite kallare.
Den kanske är helt slut?
Den värmer mitt garage
Den kanske är helt slut?
Den värmer mitt garage
Det finns ingen service koppling utan jag tänkte att service killen skulle ta bort snabbkopplingen för det är den som säkerligen läcker. och montera dit det som behövs och sedan fylla den.
Men det kanske är som du säger inte värt. Ringde lokala försäljaren och frågade om dom ville göra jobbet. Det ville dom inte pgr att dom inte kunde lämna garanti.
Men det kanske är som du säger inte värt. Ringde lokala försäljaren och frågade om dom ville göra jobbet. Det ville dom inte pgr att dom inte kunde lämna garanti.
Kylmontören jag anlitade sa att modellerna med snabbkoppling läcker lite grann. (Där det har läckt brukar det kännas lite fett av kompressolja). Ganska mycket jobb att byta koppling och slangarna till rör och löda ihop det med serviceanslutning etc. Med återfyllning drar tusenlapparna iväg. Finns lite enklare modeller med röranslutning som inte kostar så mycket på t.ex. Polarpumpen.se.
Klicka här för att svara