7 746 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
Kan man flytspackla 10 m2 på en gång?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ha ha ha...JOW skrev:
Thomas hade skrivit om att det skulle mogna men rättade sig sedan med att han blandat ihop flyt med fix.
Däremot skulle tvunget vårt lilla (charm)-troll Nimajneb länka till något Biltema-(skit) som tydligen behöver vispas dubbla gånger och mogna mellan gångerna för att i bästa fall fungera...och det svarade jag på...
Medlem
· Stockholmslän
· 38 inlägg
Så om jag förstått det rätt så kan man klara detta själv med en backup visp / borrmaskin + några hinkar
Flytspackel skall appliceras inom 30-40 min vilket betyder att man behöver blanda hur många hinkar under denna tid. För att få detta att funka?
Flytspackel skall appliceras inom 30-40 min vilket betyder att man behöver blanda hur många hinkar under denna tid. För att få detta att funka?
Det är ett vanligt rum med vattenburen golvvärme det är frågan om.tank77 skrev:Är det ett badrum eller ett vanligt rum?
10 kvm klarar man på en gubbe, så jäkla fort torkar inte spacklet. Har aldrig hört eller läst på något produktblad att flytspackel ska mogna och sedan blandas en gång till utan det är i så fall vanlig fix. Blanda flytspacklet i 2 minuter typ och häll sedan ut skiten, dra samman omgångarna med en tandkam eller vanlig spackelspade, klart.
Finns det något bra flytspackel som inte härdar så fort?
Klicka här för att svara