Hej,
Har en elektriker inne som ska dra el till en elbilsladdare. Nyfiken som man är så kollade jag igenom installationen lite (som ännu inte är klar), och såg att den bruna fasen har en liten skada i höljet, se bild.
Upplyste elektrikern om det som menade på att det är mindre skär från skalningen av manteln, kan lätt bli så och att det inte skadat kopparn.
Han sa dock att han kan linda eltejp runt nu i.om att vi haft det uppe.
Novis som man är inom ämnet.
Är detta okej? Eller kan jag kräva att ny kabel dras?
Det är en aceflex 10mm2.
Vad säger ni?
Har en elektriker inne som ska dra el till en elbilsladdare. Nyfiken som man är så kollade jag igenom installationen lite (som ännu inte är klar), och såg att den bruna fasen har en liten skada i höljet, se bild.
Upplyste elektrikern om det som menade på att det är mindre skär från skalningen av manteln, kan lätt bli så och att det inte skadat kopparn.
Det är en aceflex 10mm2.
Vad säger ni?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Skulle inte ligga speciellt länge sömlös om nätterna för det där.
Irriterar mig mer över att hen inte klippt av nylonkärnan. Inte för att det gör någon skillnad men kan ju vittna iaf liiiitte om yrkesstoltheten
Irriterar mig mer över att hen inte klippt av nylonkärnan. Inte för att det gör någon skillnad men kan ju vittna iaf liiiitte om yrkesstoltheten
Jaha, men han är som sagt inte klar, så den skulle jag nog tro åker bort, den är borta på andra sidan iaf.A atomlab skrev:
Om ledarna inte är anslutna än kan man trä på en krympslang, men själv så tycker jag inte det behövs göras nåt, det är knappt en skadaKultypjämt skrev:
Hej,
Det är en aceflex 10mm2.
Vad säger ni?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden