6 987 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Kan man använda slaborrar utan SDS i borrhammare?
Japp om någon annan söker denna tråd senare så kan jag säga att det gick utmärkt att använda SKIL slagborren och TV sitter nu på väggen. Visst behövde använda lite tryck men inte överdrivet den skar förvånansvärt väl på högsta effekt. Som med allt annat finns det väl säkert slagborrar som fungerar bättre och sämre på betong.
Det går ju bra om du har en borrchuck med SDS-fäste. Med chucken tål inte slag så den funktionen måste stängas av. Bilden visar en chuck till Hikoki.M MEE-84 skrev:

Stickan
Javisst, gjorde man det.T topmount skrev:
Problemet var bara om man träffade på en sten, då kunde hålet lätt dra iväg åt sidan.
Stickan
Ja, ok kanske, säger jag. Men MKBs stenhårda takbetong vette tusan om din Schill hade rått på?H Henrik1111 skrev:Japp om någon annan söker denna tråd senare så kan jag säga att det gick utmärkt att använda SKIL slagborren och TV sitter nu på väggen. Visst behövde använda lite tryck men inte överdrivet den skar förvånansvärt väl på högsta effekt. Som med allt annat finns det väl säkert slagborrar som fungerar bättre och sämre på betong.
Det kan också vara som så att det var puts eftersom betong är armerat, och det tar jättelång tid att borra genom det utan SDS.
Kul att det gick i alla fall.
Klicka här för att svara