Japp om någon annan söker denna tråd senare så kan jag säga att det gick utmärkt att använda SKIL slagborren och TV sitter nu på väggen. Visst behövde använda lite tryck men inte överdrivet den skar förvånansvärt väl på högsta effekt. Som med allt annat finns det väl säkert slagborrar som fungerar bättre och sämre på betong.
 
  • Gilla
topmount
  • Laddar…
Det är en sak jag gillar med min Milwaukee borrhammare - den kom med två utbytbara snabbchuckar; en för vanliga borr och en för SDS+
 
Stickan56
M MEE-84 skrev:
Ska inte bråka men har sjä,lv kört vanliga borr i borrhammare många gånger. Man får naturligt inte slag men man kan borra genom träd och så viade.
Det går ju bra om du har en borrchuck med SDS-fäste. Med chucken tål inte slag så den funktionen måste stängas av. Bilden visar en chuck till Hikoki.
bdf3c9d9780f42c2c75d38e9367624e6.jpg

Stickan
 
Stickan56
T topmount skrev:
Förr innan SDS kom på bred front borrade i alla fall vi betong med vanliga slagborr maskiner. Visst de går inte lika fort men att säga att de inte går är en kraftig överdrift
Javisst, gjorde man det.
Problemet var bara om man träffade på en sten, då kunde hålet lätt dra iväg åt sidan.

Stickan
 
H Henrik1111 skrev:
Japp om någon annan söker denna tråd senare så kan jag säga att det gick utmärkt att använda SKIL slagborren och TV sitter nu på väggen. Visst behövde använda lite tryck men inte överdrivet den skar förvånansvärt väl på högsta effekt. Som med allt annat finns det väl säkert slagborrar som fungerar bättre och sämre på betong.
Ja, ok kanske, säger jag. Men MKBs stenhårda takbetong vette tusan om din Schill hade rått på?
Det kan också vara som så att det var puts eftersom betong är armerat, och det tar jättelång tid att borra genom det utan SDS.

Kul att det gick i alla fall.(y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.