Letade efter info om den stora utomhusapan och såg detta (den har 36V...)
Den här fågeln hade jag en deltaco ställbar nätadapter med rätt ampere och USB anslutning. Man slipper klydda då.

W Webrant skrev:
Letade efter info om den stora utomhusapan och såg detta (den har 36V...)
Den här fågeln hade jag en deltaco ställbar nätadapter med rätt ampere och USB anslutning. Man slipper klydda då.

Tack! Hmm, hänger inte helt med, menar du att använda samma kabel, byta till lampa (glödljus) med högre effekt och koppla till en ställbar adapter (har du en länk till en så du menar)?

Fågeln har 5V USB nätadapter.
Apan har 36V nätadapter.
Jag har beställt apan men inte testad med mindre volt för att ”dimma” den ännu. Vet inte vad den har för anslutning ännu.
Fågeln har jag dimmat med ställbar deltaco adapter typ denna - https://www.webhallen.com/se/product/250269-Deltaco-natadapter-3-12V-DC-7-2W (kommer inte ihåg exakt modell men denna fanns som bokmark ivf...)
Satte på USB adaptern och ställde på 3V.

W Webrant skrev:
Fågeln har 5V USB nätadapter.
Apan har 36V nätadapter.
Jag har beställt apan men inte testad med mindre volt för att ”dimma” den ännu. Vet inte vad den har för anslutning ännu.
Fågeln har jag dimmat med ställbar deltaco adapter typ denna - [länk] (kommer inte ihåg exakt modell men denna fanns som bokmark ivf...)
Satte på USB adaptern och ställde på 3V.
Aha! Jag vill ju inte dimma utan snarare öka spänningen så att jag kan använda en glödljuslampa istället för led-lampan som kom med - menar du att jag kan test att använda samma kabel som jag har idag, men stoppa in i en adapter som är inställd på ett högre volt-tal än 5V (som den som kom med fågeln)?

Nä, jag menade att dimma med befintliga lampan. Lättast så.
Annars är det att köpa svart rund lampsladd, slät E14 hållare etc... sladd etc är inte gjord för 230V. Lite väl tunn!

W Webrant skrev:
Nä, jag menade att dimma med befintliga lampan. Lättast så.
Annars är det att köpa svart rund lampsladd, slät E14 hållare etc... sladd etc är inte gjord för 230V. Lite väl tunn!
Just dimma den befintliga led-lampan är inte aktuellt så lampan får fortsätta att vara släkt tills jag orkar ta tag i att lösa det eller plocka ned den och spackla hålen. Sååå synd att de gjorde den med led och sååå irriterad över att jag inte såg det innan jag beställde den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.