20 647 läst ·
21 svar
21k läst
21 svar
Kan man använda en apparatdosa för att koppla in spishäll?
INgen kan väl konstruera en hall som drar 28A ? Den måste ju ha 2x 230v? Få normal villor har över 25 A huvudsäkring.
Av de byggvaruhus du listar, givet vad de har här i stan, så är det nog rätt kört. Hos oss är det K-Rauta som är minst dåligt på el. XL och byggma har vi inte så där vet jag inte. Annars brukar biltema ha endel el, om du har det I närheten.
Lycka till!
/
Av de byggvaruhus du listar, givet vad de har här i stan, så är det nog rätt kört. Hos oss är det K-Rauta som är minst dåligt på el. XL och byggma har vi inte så där vet jag inte. Annars brukar biltema ha endel el, om du har det I närheten.
Lycka till!
/
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 858 inlägg
Låt elektrikern ta med sig perilexuttag/dosa som passar!
Jag ser ingenting som du måste förbereda här.
Jag ser ingenting som du måste förbereda här.
Jodå, det finns, har sett en häll/ugns kombination från Electrolux för något år sedan som hade rekommenderad säkring 1x35 A, alltså 1-fas 35 A !!, vet inte om den var omkopplingsbar på något mera vettigt sätt också, men jag tror inte det.R_F skrev:INgen kan väl konstruera en hall som drar 28A ? Den måste ju ha 2x 230v? Få normal villor har över 25 A huvudsäkring.
Lycka till!
/
Ute i Europa är det inte lika vanligt med 3-fas, så där används dessa prylar, sen hittar de där prylarna upp hit också tyvärr.
Klicka här för att svara