Patrik_Hed skrev:
Kommer du sätta häll och ugn i samma skåp? I såfall är det inte helt självklart hur man ska sätta spisuttag. Det enklaste är nog att sätta en spisdosa och hoppas på det bästa. Detta är ett jäkla gissel varje gång!

//Patrik
Nej de kommer inte sitta på samma ställe

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Vart hittar jag en spisdosa. I stan där jag bor har vi clas ohlsson,beijer,xl, k-rauta,jula,byggmax,swedol och bygma?

• Gilla
RRUNITED
  • Laddar…
INgen kan väl konstruera en hall som drar 28A ? Den måste ju ha 2x 230v? Få normal villor har över 25 A huvudsäkring.

Av de byggvaruhus du listar, givet vad de har här i stan, så är det nog rätt kört. Hos oss är det K-Rauta som är minst dåligt på el. XL och byggma har vi inte så där vet jag inte. Annars brukar biltema ha endel el, om du har det I närheten.

Lycka till!

/

Classe har säkert en spisdosa/kopplingsdosa i sitt sortiment.

Låt elektrikern ta med sig perilexuttag/dosa som passar!
Jag ser ingenting som du måste förbereda här.

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Låt elektrikern ta med sig perilexuttag/dosa som passar!
Jag ser ingenting som du måste förbereda här.
Hörde med elektrikern och han tyckte att att det räckte med att dra ut röret så fixar han resten. Så de blir som du säger

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
R_F skrev:
INgen kan väl konstruera en hall som drar 28A ? Den måste ju ha 2x 230v? Få normal villor har över 25 A huvudsäkring.

Av de byggvaruhus du listar, givet vad de har här i stan, så är det nog rätt kört. Hos oss är det K-Rauta som är minst dåligt på el. XL och byggma har vi inte så där vet jag inte. Annars brukar biltema ha endel el, om du har det I närheten.

Lycka till!

/
Jodå, det finns, har sett en häll/ugns kombination från Electrolux för något år sedan som hade rekommenderad säkring 1x35 A, alltså 1-fas 35 A !!, vet inte om den var omkopplingsbar på något mera vettigt sätt också, men jag tror inte det.
Ute i Europa är det inte lika vanligt med 3-fas, så där används dessa prylar, sen hittar de där prylarna upp hit också tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.