Hejsan
Jag håller på att renovera lite på övervåningen. En och en halv plans villa från -74.
Förra ägaren hade ägt huset sen det var nybyggt och hade gjort en upphöjning och några skåp i hallen på övervåningen som jag vill ta bort. Men under detta hittade jag en tvärsgående regel (45x95) som delvis är infälld i takstolarna. På båda sidor om hallen finns det rum. Där har man satt väggen där regel är.Den går tvärs takstolarna och vilar på golvbjälklaget.
Frågan är alltså: Kan jag ta bort denna regel, eller gör den någon nytta?
/Magnus
Jag håller på att renovera lite på övervåningen. En och en halv plans villa från -74.
Förra ägaren hade ägt huset sen det var nybyggt och hade gjort en upphöjning och några skåp i hallen på övervåningen som jag vill ta bort. Men under detta hittade jag en tvärsgående regel (45x95) som delvis är infälld i takstolarna. På båda sidor om hallen finns det rum. Där har man satt väggen där regel är.Den går tvärs takstolarna och vilar på golvbjälklaget.
Frågan är alltså: Kan jag ta bort denna regel, eller gör den någon nytta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/Magnus
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Den fyller säker sin funktion genom att fördela ut golvlasterna längs bjälklaget.
Hur är den infäst i takstolarnas underramar?
Hur är den infäst i takstolarnas underramar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara

![WP_20141025_001[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/109/109741-ae1569f0e29c25bc163c13b31e7683fd.jpg)