Hej,

Vi ska göra en budgetrenovering av badrummet, måla plastmatta och byta ut inredning.

Den förra ägaren tog bort toalettstolen till förmån för en dubbelvask- vi tänkte nu återställa detta.

Se bilder:

Under-sink view showing plumbing setup with T-connections for double sink, potential toilet water line.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy från golvnivå av badrum med synliga rör under tvättställ och pluggat rör för toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

inkommande vatten kommer vid det högra tvättstället och T-kopplar sig sedan vidare till det vänstra.

jag skulle vilja byta ut t-kopplingarna mot ventiler (ballofix) jag tänker en rak ballofix för varmvattnet men en T-koppling för kallvattnet så att jag kan dra vidare till toaletten.

eller är det dumt att göra så? Som ni ser sitter där ett pluggat rör nere vid golvet som en gång använts till toaletten gissar jag?

jag är lite händig men absolut ingen rörmokare. Finns det någon snygg slang jag kan dra bort till toaletten?

hur svårt är det för en novis att montera ballofix på befintligt rör? Hur hårt ska sådana klämringskopplingar dras?

Eller ska jag bara ge upp och ringa en rörmokare?

Bump - den skulle kanske ligga under badrum?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.