3 942 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Kan jag sätta en våtrumsmatta avsedd för golv, på vägg?
Hej,
Jag letar för fullt efter en snygg våtrumsmatta att ha på vägg och golv.. Men fy va dåligt utbud det är.
Så hittade vi äntligne ett golv och söker då efter rätt till väggen.
Fann ett perfekt. Men då verkar det vara till golv. Alltså det står ju så dåligt på endel ställen.
Men som jag har förstått det kan man ha en del på både golv och vägg.
Men tänker jag rätt om jag kan ha turen att en på golvet går att ha på väggen men inte tvärtom. Då golvet behöver vara tjockare och mer slit starkt.
När jag ser på en del så se rjag att de på väggar är 0.92. Medan de på golv är typ 1.92 till 2.25.
Jag letar för fullt efter en snygg våtrumsmatta att ha på vägg och golv.. Men fy va dåligt utbud det är.
Så hittade vi äntligne ett golv och söker då efter rätt till väggen.
Fann ett perfekt. Men då verkar det vara till golv. Alltså det står ju så dåligt på endel ställen.
Men som jag har förstått det kan man ha en del på både golv och vägg.
Men tänker jag rätt om jag kan ha turen att en på golvet går att ha på väggen men inte tvärtom. Då golvet behöver vara tjockare och mer slit starkt.
När jag ser på en del så se rjag att de på väggar är 0.92. Medan de på golv är typ 1.92 till 2.25.
Går alldeles utmärkt att sätta golvmatta på väggen men det blir lite bökigare eftersom mattan är tjockare och tyngre att jobba med.
Ja det verkar så. Med en del. Men de som gjort den mattan vi ville ha sa att den var för tung och tjock hmm så synd. Va äntligen nöjd med nåt vi hittat
Klicka här för att svara