Det borde gå. Fläkten ligger dock nära min-gränsen på 0.05 A för varvtalsregulatorn.
 
Lägg en bottenlast så löser man det problemet, men det kan bli ljud i fläkten som inte är så kul....
 
ok, ljud e inte kul =) men det är kanske möjligt då, fast på gränsen. tack för svaren!
 
Är en rätt svag fläkt frågan är vad du skall ha den till och om det är lönt att varvtalsstyra den.
 
Skulle tippa på att julafläkten låter en hel del.
PAX har helt underbara fläktar som går väldigt tyst och drar endast 4W (och flyttar 90m3/H mot 98m3/H på den du länkade men den drar ju betydligt mer)
Modellen som har inbyggd varvtalsstyrning heter PAX 240
Den är iofs inte för inbyggnad,
 
tack för tippset. jag funderade på att lägga platonmatta i källaren som jag skulle mekaniskt ventilera å tyckte då att 98m3/H lät mycket. vill ju bara ha ett litet drag antar jag så att man inte kastar ut onödig värme.
tänker jag fel?
 
98 m3/h är vad fläkten ger när den går friblåsande (utan kanaler m.m.)
Om du skall suga från en platomatta + lite kanaler undrar jag om den fläkten kommer orka flytta någon luft alls.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.