Hej!
Vi har ett ställe på vår balkong där putsen höll på att lagas när vi köpte huset. Jag tycker att det inte blev tillräckligt lagat (kinkig på det sättet) och tänkte göra om lagningen själv. Frågan nu är om jag bör ta bort allt förre ägaren gjorde och göra om, eller är det bara slöseri med tid och material och att det likaväl funkar att fortsätta att bygga på. Till saken hör att det har stått några år, vi har haft mer akuta saker att ta hand om och det var först när jag var ute på balkongen imorse jag såg att det var så illa som det är.
Huset är från 1920-talet någongång men är osäker på om balkongen tillkom efter detta så vad för puts är oklart. Också oklart vad förre ägaren lagat med.
Är det rentav bättre att hyra in någon? Jag är bara en ivrig hemmafixaramatör, är det här mer ett fall för proffsen?
Tack på förhand!
Vi har ett ställe på vår balkong där putsen höll på att lagas när vi köpte huset. Jag tycker att det inte blev tillräckligt lagat (kinkig på det sättet) och tänkte göra om lagningen själv. Frågan nu är om jag bör ta bort allt förre ägaren gjorde och göra om, eller är det bara slöseri med tid och material och att det likaväl funkar att fortsätta att bygga på. Till saken hör att det har stått några år, vi har haft mer akuta saker att ta hand om och det var först när jag var ute på balkongen imorse jag såg att det var så illa som det är.
Huset är från 1920-talet någongång men är osäker på om balkongen tillkom efter detta så vad för puts är oklart. Också oklart vad förre ägaren lagat med.
Är det rentav bättre att hyra in någon? Jag är bara en ivrig hemmafixaramatör, är det här mer ett fall för proffsen?
Tack på förhand!
Jag tror att det är en tegelvägg, men jag dubbelkollar när jag kommer hem. Jag vet att nedervåningen är en tegelvägg där det ser ut som man har gjort någon träramsliknande lösning som luftspalt/isoleringsutrymme som man sedan putsat ovanpå. Det är liksom inte tegeldelen som är ytterst, och jag kan tänka mig att det är någon liknande konstruktion även vid balkongen. Rummet innanför är ett badrum med typiska okaklade badrumsväggar. Från insidan syns ingenting.Centano skrev:
Det jag kan säga om väggen är att den låter inte som betong eller leca, utan absolut mer som en ihålig vägg med reglar. Om du efterfrågade hur det ser ut inuti själva väggen så vet jag inte, och det syns inget genom de ospacklade hålen vad jag kan se.V Vanilj skrev:Jag tror att det är en tegelvägg, men jag dubbelkollar när jag kommer hem. Jag vet att nedervåningen är en tegelvägg där det ser ut som man har gjort någon träramsliknande lösning som luftspalt/isoleringsutrymme som man sedan putsat ovanpå. Det är liksom inte tegeldelen som är ytterst, och jag kan tänka mig att det är någon liknande konstruktion även vid balkongen. Rummet innanför är ett badrum med typiska okaklade badrumsväggar. Från insidan syns ingenting.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan Cylinda S 6354E anslutas till trefas och jord utan neutralledare?
Kök -
Serva Grohe IR-blandare?
Vatten & Avlopp -
Vad är nästa steg i min fuck-up (tvättställsblandare)
Vatten & Avlopp -
Hur Hej jag ska flytta och där står en tuja häck
Häckar, Buskar & Träd -
Tänkte fortsätta lägga golv på vinden, men det är en djungel därute. Hur isolerar vi?
Byggmaterial & Byggteknik